برندگان امسال شاخص ترین جایزه های ادبیات کودک آمریکا!

نیوبری و کلدکات، ارزشمند ترین جایزه های ادبیات کودکان آمریکا و دو جایزه قدیمی ادبیات کودکان جهان، در تالیف و تصویرگری، برندگان سال ۲۰۱۱ خود را معرفی کردند. 

جایزه یا مدال نیوبری، امسال به کتابی با نام Moon over Manifest رسیده و مدال کلدکات به خاطر تصویرگری برجسته، به کتابی به نام A Sick Day for Amos McGee اهدا شده است.

کلر وندرپول، نویسنده کتاب برنده مدال نیوبری است و ارین ای استید، تصویرگری کتاب برنده مدال کلدکات را انجام داده است. امسال، چهار کتاب هم مدال افتخار نیوبری را به دست آورده اند و از سوی بنیاد اهدا کننده جایزه نیوبری ستایش شده اند. مدال افتخار کلدکات هم امسال تنها به دو کتاب رسیده است.

برنده امسال جایزه نیوبری

نیوبری، قدیمی ترین جایزه ادبیات کودک در دنیاست. این جایزه از سال ۱۹۲۲ در یادبود جان نیوبری، نویسنده و ناشر کتاب های کودکان در قرن هجدهم اهدا می شود. نیوبری، هواخواه جان لاک، فیلسوف انگلیسی و طرفدار شیوه ملایم و مهر آمیز در آموزش و پرورش کودکان بود. او در این سال ها به انتشار کتاب های ادبیات و سرگرمی ویژه کودکان دست زد. کاری که پیش از آن به ندرت انجام شده بود. فعالیت های او، نقش بزرگی در شکل گرفتن ادبیات ویژه کودکان در دنیا برجا گذاشت.

برنده امسال جایزه کلدکات

رادولف کلدکات هم تصویرگر برجسته کتاب های کودکان اهل انگلستان در قرن نوزدهم بود. مدال کلدکات از سال ۱۹۳۷ به کتابی با تصویرگری برجسته که در آمریکا منتشر شده باشد اهدا می شود.

انجمن کتابخانه های آمریکا، مسئولیت گزینش برگزیدگان و اهدای این دو جایزه را بر عهده دارد.

Submitted by admin on