واکسن برای همه

هفته ی گذشته رهبران سراسر دنیا در لندن در یک گردهمایی تعهد کردند چهار میلیارد و سی و چهار میلیون دلار به "اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی" برای واکسینه کردن کودکان در کشورهای در حال توسعه بپردازند.

"اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی" با کسری ٣ میلیارد و هفتصد میلیونی برای واکسینه کردن ٢٥٠ میلیون از فقیرترین کودکان دنیا در پنج سال آینده رو به رو بود. اما اکنون با این کمک ها می تواند جان چهار میلیون کودک را نجات دهد.

واکسیناسیون هر روز جان نزدیک به ٧٠٠٠ نفر را نجات می دهد. کودکانی که واکسن های ضروری را دریافت می کنند دست کم ٦ برابر شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. اما یک پنجم کودکان دنیا این واکسن ها را دریافت نمی کنند و این در حالی است که هزینه ی مورد نیاز برای واکسینه کردن هر کودک در برابر پنج بیماری کشنده کمتر از ٥ پوند است. سه چهارم این کودکان در ده کشور هند، نیجریه، پاکستان، اندونزی، کنگو، اتیوپیا، چین، اوگاندا، چاد و کنیا زندگی می کنند.

واکسن برای همه

انگلستان، ژاپن و برزیل و بنیادهایی مانند بیل و ملیندا گیتس، la Caixa ،Anglo American plc و Absolute Return for Kids از کشورها و بینادهایی هستند که پرداخت این مبلغ را تعهد کرده اند. کشورهای در حال توسعه نیز تعهد کرده اند که همکاری های مالی از برنامه های واکسینه کردن و مشارکت برای ایمن سازی کودکان را در کشورهایشان ادامه یا افزایش دهند.

در این نشست که با میزبانی دولت های انگلستان و لیبریا و بنیاد بیل و ملیندا گیتس برگزار شده بود، نخست وزیران، وزیران و مقامات رسمی بلند پایه از کشورهای اهدا کننده و کشورهای در حال توسعه، رهبران نمایندگی های سازمان ملل، مدیران اجرایی از شرکت های خصوصی شرکت داشتند.

اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی، GAVI Alliance در سال ٢٠٠٠ برای مشارکت جهانی در بهداشت راه اندازی شده است. ماموریت آن نجات جان کودکان و پیش گیری از بیماری با افزایش دسترسی کشورهای فقیر به واکسیناسیون و ایمن سازی است.

Submitted by editor3 on