"روز حفاظت از یوزپلنگ" در راه است!

 پنجمین جشنواره "روز حفاظت از یوزپلنگ" ۱۶ تا ۱۸ شهریور در مجموعه کاخ گلستان برگزار می شود. 

این برنامه به همت انجمن یوزپلنگ ایرانی و جمعی از گروه های فعال در زمینه حیات وحش برگزار می شود. در این جشنواره، برنامه های آموزشی گوناگونی برای آگاهی بخشی درباره حیات وحش ایران، برای کودکان و بزرگسالان تدارک دیده شده است. در این برنامه، یک نمایشگاه از عکس های شکار در دوره ناصری نیز برپا خواهد شد.

به نوشته سایت انجمن یوزپلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی به شدت با خطر انقراض روبه رو است. آخرین بازمانده های یوزپلنگ آسیایی که با جمعیتی کمتر از ۱۰۰ عدد اکنون فقط در کشور ما ایران زندگی می کنند، برای رهایی از خطر انقراض نیازمند حمایت و حفاظت از سوی مردم ایران هستند.

روز حفاظت از یوزپلنگ در راه است

 از این رو، از سال ۸۶ روز ۹ شهریور به عنوان "روز حفاظت از یوزپلنگ" انتخاب شده است تا بهانه ای باشد برای آموزش های عمومی درباره یوزپلنگ و وضعیت بحرانی و حساس آن. در روز ۹ شهریور سال ۷۳، ماریتا، یوزپلنگ مشهور ایرانی، توسط محیط بانان از دست افرادی که از روی ناآگاهی خواهرانش را کشتند نجات پیدا کرد و به پارک پردیسان تهران منتقل شد. ماریتا تنها یوزپلنگ اسیر آسیایی بود و به همین دلیل به شهرت فراوانی رسید و مدت ها نماینده یوزپلنگ های آسیایی ماند. 

روز حفاظت از یوزپلنگ در راه است

 هر سال به این مناسبت گروه ها و تشکل های فعال در زمینه حیات وحش، در نقاط مختلف کشور برنامه های آموزشی گوناگونی را برای آشنایی با حیات وحش ایران برگزار می کنند. امسال با توجه به ماه رمضان، پنجمین جشنواره "روز حفاظت از یوزپلنگ" چند روز دیرتر برگزار می شود. 

برای بیشتر دانستن درباره این جشنواره با دبیرخانه آن به شماره های ۰۲۱۸۸۰۰۵۹۲۶ و ۰۹۳۵۲۵۴۳۴۶۴ تماس بگیرید.     

Submitted by admin on