"تدریس عشق" به دانش آموزان محروم

 دانشجویان داوطلب، در روزهای امتحان مدرسه ها به دانش آموزان مناطق محروم درس دادند تا به خوبی از عهده امتحان ها برآیند. 

این دانشجویان داوطلب، عضو جمعیت امداد دانشجویی امام علی بودند و این طرح نیز "تدریس عشق" نام داشت. این طرح امسال در شهرهای تهران، اصفهان و شهرکرد برگزار شد و دانشجویان داوطلب  به دانش آموزان دبستان، راهنمایی و دبیرستانی مناطق محروم این شهرها تدریس کردند تا امتحانات خود را به خوبی برگزار کنند. جمعیت امداد دانشجویی امام علی اصفهان از اجرای طرح در مناطق حصه و زینبیه اصفهان برای کتابک گزارشی فرستاده که می خوانید:

"نه این که فقط برای خیر خواهی و توشه جمع کردن این دنیا و آن دنیایت باشد، یا نه این که فقط برای دهان پر کردن و گفتن به این و آن که داریم کاری می کنیم کارستان و دست دو سه نفر، نه چندین نفر را می گیریم، بلکه انگار رفتن به جایی که هم مال آن جایی و هم نیستی، یک جور دهان کجی است به این همه امکاناتی که ناعادلانه است، به این همه عشقی که بیخود یک جاهای مخصوص شهر قلمبه شده است و فقط با اسکناس های سبز به تو داده می شود.

تدریس عشق به دانش آموزان محروم

همه جمع شده ایم توی یک محیط فرضی که فقط سر درش زده اند جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع)، هر کسی با انگیزه ای متفاوت از خانه تا یک جایی از شهر را که شاید اسمش را نشنیده اید می کوبد و می رود و از درس می زند و از کار و مهم تر از همه از تفریح اش، که لحظه ای باشد با آدم هایی که مثل خود او هستند و فقط اسکناس های سبز ندارند که عشق مدرسان را(!) بخرند. گاهی این کار یعنی عشق به بچه های دانش آموز، گاهی رد شدن از خط قرمز ها و گاهی رفتن توی خطرها. رفتن توی محله هایی که امنیت محله های خودمان را ندارند.

محله هایی که پذیرش تک و تنها بودن تو و بوی قرمه  سبزی کله ت را ندارند. این ها همه شاید عشق بخواهد. بزرگش نکنیم، عشق هم نخواهد یک ذره دل می خواهد، یک ذره فکر کردن به آدم های دیگر. یک ذره توانایی شنیدن خنده های شادی دخترها و پسرهای کودک و نوجوان از آمدن دانشجویان موفق سر کلاس های درس شان. تدریس عشق پخش کردن دوستی و محبت  است بین همه ی کودکانی که نیاز به داشتن انگیزه دارند.

تدریس عشق به دانش آموزان محروم

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی اصفهان همزمان با شهرهای تهران،شهرکرد برای چهارمین بار طرح تدیس عشق را با هدف تقویت دروس دانش آموزان مناطق محروم شهر اصفهان برگزار کرد. در این طرح دانشجویان داوطلب در ایام امتحانات به صورت رایگان با حضور در ۵ مدرسه مناطق حصه و زینبیه اصفهان به تدریس عشق پرداختند. در این دوره حدود ۳۰۰۰ نفر/ساعت تدریس توسط ۴۵ دانشجوی داوطلب برای دانش آموزان مقاطع دبستان راهنمایی و دبیرستان برگزار شد. این طرح با برگزرای اردوهای بازدید از دانشگاه ها و برنامه های مختلف تشویقی دانش آموزان ادامه خواهد داشت . برای اطلاعات بیشتر و همکاری با این جمعیت  این‌ جا کلیک کنید."

Submitted by admin on