ترویج کتابخوانی و پرورش خلاقیت در شهر بم

 یک گروه ۵ نفره از مروجان کتابخوانی و پرورش خلاقیت انجمن دوست داران ادبیات کودکان و نوجوانان اصفهان، کارگاه های "ارزش های زندگی" و "ترویج کتابخوانی" برای مربیان و کودکان عضو موسسه خیره سپهر بم برگزار کردند.

آن ها در سفری چهار روزه به بم، در مراکز مختلف "موسسه خیریه سپهر بم" حضور پیدا کردند و در مجموع ۱۲ کارگاه برای کودکان و مربیان برگزار کردند. "پرورش خلاقیت کودکان"، "چگونه به کودکان خود کمک کنیم تا احساسات خود را بشناسند" و "بلندخوانی و شیوه های آن"، بخشی از کارگاه های دوستداران ادبیات کودکان و نوجوانان اصفهان برای مربیان و کودکان شهر بم بود.

ترویج کتابخوانی و پرورش خلاقیت در شهر بم

 در جریان این کارگاه ها، کودکان زیر ۷ سال درباره قصه گویی، نمایش خلاق قصه ها، طرح معما از قصه ها، نقاشی و بازی آموزش دیدند و مربیان نیز با شیوه های گوناگون قصه گویی آشنا شدند. پسران ۷ تا ۱۲ ساله، درباره شیوه های داستان نویسی آموزش دیدند و کوشیدند تا یک داستان بنویسند. دختران ۷ تا ۱۸ ساله، درباره مطالعة موفق و مقابله با استرس کار کردند و درباره تصورشان از خودشان در بیست سال دیگر نوشتند و درباره اش با یکدیگر گفت و گو کردند. 

ترویج کتابخوانی و پرورش خلاقیت در شهر بم

پسران ۱۲ تا ۲۰ ساله عضو موسسه خیریه سپهر بم، نیز درباره داستان نویسی آموزش دیدند. گرداننده کارگاه، دو داستان را با این گروه از نوجوانان بلندخوانی کرد و با نوجوانان درباره این دو داستان به گفت و گو پرداخت. انجمن دوستداران ادبیات کودکان و نوجوانان اصفهان، پیش از این نیز در شهریور ماه، یک دوره کارگاه شش روزه برای مربیان و کودکان عضو موسسه خیریه سپهر بم اجرا کرده بودند.

Submitted by admin on