فرهنگیان رشت با ترویج خواندن و آموزش خلاق آشنا شدند

 در روزهای برفی سیزدهم و چهاردهم بهمن، شهر رشت میزبان همکاران کتابک و صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بود. 

در این دو روز دوستداران کودکان و علاقه مندان به مسائل فرهنگی شهر رشت در دو کارگاه آموزشی  با سایت "کتابک"، برنامه "با من بخوان" و "آموزش خلاق کودک محور" آشنا شدند. این کارگاه ها به دعوت دو انجمن "سبزکاران گیلان" و "جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست استان گیلان" برگزار شد. عاطفه سلیانی، مریم اخگری، فرهاد و فرشاد محمدی و شبنم عیوضی برگزاری این کارگاه را به عهده داشتند. 

شرکت کنندگان در این دو کارگاه با شیوه های ترویج کتابخوانی و آموزش خلاق کودک محور با تکیه بر بلندخوانی و فعالیت های هنری آشنا شدند. در این کارگاه ها که در دو بخش نظری و عملی برگزار شد، بر نقش ادبیات کودک به عنوان ابزاری مهم در رشد و آموزش کودکان تاکید شد.

فرهنگیان رشت با ترویج خواندن و آموزش خلاق آشنا شدند

 افزون بر این شرکت کنندگان با ویژگی های کتاب های با کیفیت، روش بلندخوانی کتاب به عنوان یکی از کارآمد ترین شیوه های علاقه مند کردن کودکان به کتابخوانی و همچنین ویژگی های آموزش خلاق کودک محور و کتاب های "فارسی آموز ادبی"، "ریاضی آموز ادبی" و "واژه نامه چیستانی" و ویژگی ها و اهداف هر کتاب آشنا شدند.

در کنار این کارگاه نمایشگاهی از کتاب های برنامه "با من بخوان" و آموزش خلاق کودک محور برپا شد. "با من بخوان" برنامه ای برای ترویج کتابخوانی در میان کودکان است. این برنامه را موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می کند. "با من بخوان" با شعار"همه کودکان حق دارند کتاب باکیفیت بخوانند"، تلاش می کند کتاب های با کیفیت بالای ادبی و هنری را به دست همه کودکان ایران برساند.

فرهنگیان رشت با ترویج خواندن و آموزش خلاق آشنا شدند

"با من بخوان" بر بلندخوانی و ترتیب دادن فعالیت های جانبی هنری و ادبی در ارتباط با کتاب خوانده شده استوار است. در این برنامه کتاب های برگزیده شده برای سه گروه سنی پیش دبستان، سال های نخست دبستان و سال های پایانی دبستان در کیسه های کوچک برای مراکز علاقه مند فرستاده می شود. در "با من بخوان" برخلاف روند همیشگی نخست کتاب ها خوانده می شوند و سپس به قفسه های کتابخانه راه پیدا می کنند.  

کلیدواژه:
Submitted by admin on