درمانگر زندگی بخش کودکان سرطانی ایران درگذشت

پروفسور پروانه وثوق، پزشکی که پنجاه سال از عمرش را برای درمان کودکان سرطانی ایران و بخشیدن زندگی دوباره به آنان سپری کرده بود، در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در تهران درگذشت.

پروفسور وثوق، رئیس هیئت امنای بیمارستان محک بود و در بیمارستان های مفید و کودک تهران نیز به درمان کودکان سرطانی می پرداخت. او همچنین در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان پزشکی را نیز آموزش می داد. او بیماران سرطانی بسیاری را از سراسر جهان درمان کرده بود. 

این پزشک انسان دوست، در سال ۱۳۱۴ در شهر تفرش زاده شده بود و در سال ۱۳۴۲ دکترای پزشکی عمومی خود را از دانشگاه تهران گرفته بود. او تا سال ۱۳۵۰ در دانشگاه های معتبر جهان در رشته هماتولوژی و آنکولوژی دوره های تخصصی خود را گذراند و سپس به ایران بازگشت و به درمان کودکان سرطانی پرداخت.

 

درمانگر زندگی بخش کودکان سرطانی ایران درگذشت

دکتر وثوق پیشنهادهای بسیاری برای  پست های تحقیقاتی در کشورهای دیگر را رد کرده بود تا در ایران بماند و به کودکان ایرانی خدمت کند. 

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری  این انسان گرانمایه، امروز صبح، از برابر بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان «محک»  انجام شد و مراسم ترحیم او هم  پنج شنبه ۲ خرداد  از ساعت ۱۴:۳۰  تا ۱۶ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

Submitted by admin on