آموزش کودکان مهمترین قدم در حفظ محیط زیست

تیتر:
آموزش کودکان مهمترین قدم در حفظ محیط زیست

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود آموزش کودکان را مهمترین قدم در حفظ محیط زیست دانست و گفت: جمعی از دوستداران محیط زیست به همراه دانش آموزان مبادرت به پاکسازی پارک بلوار شاهرود کردند.

امامعلی فیروز پور بندپی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پاکسازی طبیعت از زباله در شاهرود، ضمن بیان اینکه جمعی از دوستداران محیط زیست با همکاری سازمان محیط زیست و موسسه طنین طبیعت تیرگان با همراهی دانش آموزان مدرسه نبی صادق، اظهار داشت: برنامه امروز با هدف آموزش بازیافت، تفکیک و جمع آوری زباله ها برگزار شد.

وی افزود: این مدرسه، با حضور فعال و دو سال فعالیت قابل توجه و موثر در این عرصه پیشتاز است و همیاری خود را با سازمان محیط زیست و تشکل های زیست محیطی ثابت کرده است.

آموزش کودکان مهمترین قدم در حفظ محیط زیست

پیش بینی ۹ مرکز جمع آوری زباله های قابل بازیافت در شاهرود

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های مشابه اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود، تاکید کرد: از جمله برنامه های دیگری که به مناسبت روز هوای پاک توسط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده است نگهداری و حفظ محیط زیست به صورت نمادین در سالن شهید اخوین است.

فیروزپور بند پی، همچنین خاطر نشان کرد: دیدار با امام جمعه، برگزاری نشست تخصصی با کارشناسان و شرکت های دوستداران محیط زیست مستقر در شهرستان شاهرود و راهپیمایی به مناسبت روز هوای پاک توسط هیئت کوهنوردی و سازمان محیط زیست شهرستان شاهرود نیز از برنامه های دیگر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری شاهرود با پیش بینی ۹ مرکز جمع آوری زباله های قابل بازیافت در سطح شهر همکاری خوبی با سازمان محیط زیست شهرستان شاهرود داشته است افزود: قطعا مردم با ارائه مستمر زباله های قابل بازیافت منازل خود به این مراکز، حجم زیادی از زباله ها در مبدا مهار می شود.

تاثیر حضور دانش آموزان در طرح های محیط زیستی قابل توجه است

مدیر داخلی موسسه طنین طبیعت تیرگان شاهرود نیز در این گفتگو با بیان اینکه حضور فیزیکی و مستمر دانش آموزان در برگزاری این برنامه ها قطعا تاثیرگذار خواهد بود گفت: دانش آموزان در طرح های آموزشی پیشین، با حضور در محل دفن زباله های شهری با مباحث بازیافت و پاکسازی زباله ها آشنا شده اند.

مهری بوجاری با اشاره به برنامه امروز طرفداران محیط زیست، اظهار داشت: امسال نیز با هدف تاثیرگذاری بیشتر و عمیق تر دانش آموزان نسبت به محیط زیست و به دلیل عجین بودن دانش آموزان در محیط پارک بلوار شاهرود، پاکسازی این مجموعه زیبا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ابراز علاقه دانش آموزان به محیط پارک بلوار باعث شد تا پس از پاک سازی زباله ها، از احساس دانش آموزان در خصوص پاک سازی زباله ها مطلع شویم.

آموزش کودکان مهمترین قدم در حفظ محیط زیست

حضور مستمر و همیشگی دوستداران و مسئولان شاهرود در عرصه محیط زیست

عضو کارگروه ویژه آموزش مباحث محیط زیست شهرستان شاهرود ضمن ابراز رضایت از نشاط دانش آموزان در مشارکت طرح های محیط زیستی، اظهار داشت: تاثیر حضور دانش آموزان در این مکان ها از هیچ کسی پوشیده نیست اما وقتی این قشر از جامعه با محیط پیرامون خود درگیر شوند و در کنار بزرگترها در این زمینه ها فعالیت کنند قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

بوجاری، با تاکید بر حضور مستمر و همیشگی دوستداران و مسئولان شهرستان شاهرود در عرصه محیط زیست گفت: این حضور باید به صورت پیوسته ادامه پیدا کند و دغدغه های زیست محیطی در بین مردم و دانش آموزان مطرح و یادآوری شود.

وی در خاتمه افزود: ما از ابتدای مهر تا پایان سال تحصیلی در کنار دانش آموزان عزیز خواهیم بود و همه مسائل مختلف در ارتباط با آب، خاک، گیاهان، منابع انرژی و بازیافت زباله ها به صورت عملی یا در قالب کلیپ به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۴
Submitted by editor3 on