کودک سالم، بازی کردن را دوست دارد

تیتر:
کودک سالم، بازی کردن را دوست دارد

رئیس نظام روان‌شناسی و مشاوره استان زنجان گفت: کودکی که از نظر روحی و شخصیتی نرمال و سالم است بازی کردن را دوست دارد.

سید‌عبدالله احمدی‌قلعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه مشاهده اختلال در کودکان نباید والدین را دستپاچه کند، اظهارکرد: کودکی که بازی‌کردن را دوست دارد یعنی جنب‌وجوش می‎کند، انرژی‎اش را تخلیه می‎کند و از قدرت تفکر برخوردار است. همین تخلیه انرژی نیز تا حدود زیادی از ناخن جویدن، موکنی و پرخاشگری می‎کاهد.

این روان‌شناس ادامه‌داد: به ‌علاوه کودکی که از روان سالمی برخوردار است به دوست‎یابی و روابط عاطفی با خانواده و اطرافیانش تمایل نشان می‎دهد و از تغذیه و ساعات خواب مناسبی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه کودک نرمال یاغی و گردن‌کش نیست، افزود: والدین باید در نظر بگیرند که فرزندشان در صورت سلامتی متناسب با سن خود حرف می‌زند و از لحاظ شاخص‎های تکاملی مشکلی ندارد، در واقع در هر سنی خود را به ‌اندازه مطرح می‎کند، انتظار دارد دیگران به او توجه کنند، اما هرگز اجازه نیافته توقع داشته باشد همه فقط به او نگاه کنند.

احمدی‌قلعه خاطرنشان کرد: کودکی که از مؤلفه‌های سلامتی روحی بهره‎مند است به فکر دیگران است، ولی نه در حدی که خود را فدای دیگران کند و به عبارتی شراکت را به انزوا ترجیح می‌دهد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۱/۶
Submitted by editor3 on