غذاهای آماده کودکان سرشار از نمک و قند است

تیتر:
غذاهای آماده کودکان سرشار از نمک و قند است

بر اساس مطالعات جدیدی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها صورت گرفته آشکار گشته است اکثر تنقلات و غذاهای آماده ای که مخصوص کودکان نوپا تولید می شود حاوی سطوح بالایی از نمک و شکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها با تجزیه و تحلیل داده های غذایی سال ۲۰۱۲ به بررسی میزان نمک و شکر موجود در ۱۰۷۴ غذای آماده ای پرداختند که مخصوص نوزادان و کودکان نوپا وارد بازار مواد غذایی می شود.

آنان در ضمن تحقیقات خود دریافتند ۷۲ درصد از غذاهای آماده ای که مخصوص کودکان نوپا وارد بازار خوراکی ها می شود حاوی مقادیر زیادی نمک است (هر وعده غذایی آماده دارای ۳۶۱ میلی گرم نمک است). این غذاها شامل پنیر ماکارونی، مینی هات داگ، تنقلات، سبزیجات، میوه ها، غلات و حبوبات خشک، آب میوه ها و دسرها می شوند.

طبق توصیه های مرکز دارویی، کودکان نباید بیشتر از ۲۱۰ میلی گرم نمک از هر وعده غذایی دریافت کنند. این درحالیست که غذاهای آماده ای که مخصوص کودکان نوپا تولید می شود به میزان ۱.۵ برابر بیشتر از میزان تعیین شده نمک دارند.

مراکز دارویی همچنین توصیه می کنند دانش آموزان نباید بیشتر از ۳۵ درصد کالری از غذاهایی دریافت کنند که در مدارس عرضه می شود.

وجود مقادیر زیاد نمک در غذا خطر فشار خون بالا را افزایش می دهد. فشار خون بالا یکی از عوامل دخیل در سکته های قلبی و مغزی به شمار می رود. از هر شش کودک در آمریکا یک تن دارای فشار خون بالا است.

وجود مقادیر زیادی نمک و شکر در غذا همچنین می تواند خطر چاقی را افزایش دهد. در آمریکا بیش از یک سوم کودکان و نوجوانان به بیماری چاقی مبتلا هستند.

 وجود سطوح بالایی از نمک و شکر در غذاهای آماده کودکان باعث شده تا محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به والدین توصیه کنند در هنگام خرید غذاهای آماده حتما به محتوای برچسب های مواد غذایی خوب توجه کنند و کمتر از اسنک ها، شیرینی ها، دسرها و نوشیدنی هایی آماده ای که دارای مقادیر زیادی نمک و شکر هستند خریداری کنند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۳/۱۱/۱۵
Submitted by editor3 on