کشف سه کتاب جدید از دکتر سوس ٢٠ سال پس از مرگش

تیتر:
کشف سه کتاب جدید از دکتر سوس ٢٠ سال پس از مرگش

٢٠ سال پس از درگذشت نویسنده مشهور کودکان، کتاب تازه کشف‌شده توسط بیوه دکتر سوس راهی بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات رندوم هاوس تأیید کرد کتاب جدید دکتر سوس که اخیراً توسط بیوه وی پیداشده روز ٢٨ جولای راهی بازار خواهد شد.

این کتاب «کدام حیوان خانگی را انتخاب کنم» /  What Pet Should I Get نام دارد و یکی از سه کتابی است که همسر دکتر سوس ٢٠ سال پس از درگذشت شوهرش پیداکرده است.داستان کتاب مانند کتاب «یک ماهی دوماهی ماهی قرمز ماهی آبی است» است و مزین به نقاشی‌های خود دکتر سوس است که در زمان حیات خود کشیده است.

دکتر سوس که نام واقعی‌اش تئودور سوس گایزل بود متولد ١٩٠۴ در ماساچوست بود که در سال ١٩٩١ در کالیفرنیا درگذشت.

کتاب مذکور و دو کتاب دیگر از نویسنده فقید از خانه‌اش در لا جولای کالیفرنیا در سال ٢٠١٣ توسط بیوه‌اش – آدری گایزل(دومین همسرش که در سال ١٩۶٨ با وی ازدواج کرد)- و منشی و دوستش  - کلودیا پریسکات- کشف شده است.

«کتی گلد اسمیث» مدیر انتشارات رندوم هاوس حدس می‌زند کتاب «کدام حیوان خانگی را باید انتخاب کنم» بین سال‌های ١٩۵٨ و ١٩۶٢ نوشته‌شده است. وی افزود «تد» عادت به کار روز چند پروژه به صورت هم‌زمان داشت و همیشه با کار روی پروژه جدیدی که به ذهنش خطور می‌کرد، به داستان و نقاشی‌های خود می‌افزود.

امسال همچنین بیست و پنجمین سالگرد آخرین کتابش بنام «آه، جاهایی که خواهی رفت» است.

این خبر دو هفته پس از بازتاب خبر کشف دومین رمان «کشتن مرغ مقلد» هارپرلی و انتشارات آن در تابستان ٢٠١۵، بازار نشر امریکا را تکان می‌دهد.

دکتر سوس در زمان حیاتش ۴۵ کتاب نوشت و ۶۵٠ میلیون نسخه از کتابهای خود را در سراسر جهان به زبان های مختلف به فروش رساند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری کتاب ایران
تاریخ:
۹۳/۱۲/۲
Submitted by editor3 on