برگزاری کارگاه‌های فرهنگی-هنری برای کودکان با حضور نویسندگان و تصویرگران

تیتر:
برگزاری کارگاه‌های فرهنگی-هنری برای کودکان با حضور نویسندگان و تصویرگران

سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه طرح «آسمان آبی، زمین پاک» کارگاه‌های فرهنگی – هنری برای کودکان ۶ تا ۱۰ سال برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اسفندماه سال جاری ۸۰ کودک تهرانی در آکادمی هنر و ادبیات کودک و نوجوان گرد هم خواهند آمد تا در کنار نویسندگان و تصویرگران با معضلاتی همچون آلودگی هوا، آلودگی آب‌ها و شیوه‌های استفاده از دورریختنی‌ها آشنا شوند و در کنار این هنرمندان به خلق ایده برای برطرف کردن مسایل زیست محیطی بپردازند. این کودکان ضمن بهره مندی از آموزش غیر مستقیم به خلق داستان و تصویر دست خواهند زد و داستان‌های منتخب در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

طرح « آسمان آبی، زمین پاک» که از مدت‌ها پیش درحال اجراست این بار در اقدامی پژوهشی قصد دارد علاوه بر ارزیابی تاثیرات آموزش فرهنگی به بررسی ایده‌ها و راهکارهای کودکان در برطرف کردن معضلات زیست محیطی شهر تهران بپردازد.

این کارگاه‌ها به مدیریت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری آکادمی هنر و ادبیات کودک و نوجوان هفته دوم و سوم اسفند با حضور تصویرگران و نویسندگان به نام کشور در محل آکادمی برگزار خواهند شد.

احمد شاکری به عنوان دبیر علمی و تهمینه حدادی، دبیر اجرایی کارگاه هستند. لازم به ذکر است موضوعات و مهمان‌های هر روز به تفکیک به شرح ذیل خواهد بود:

  • یکشنبه دهم اسفند: آلودگی هوا/ مهمانان: علی اکبر زین العابدین، هدی حدادی
  • سه شنبه دوازدهم اسفند : دورریختنی‌ها/ مهمانان: مریم محمدخانی، روناک ربیعی
  • یکشنبه هفدهم اسفند: آلودگی آب‌ها/ مهمانان: حدیثه قربان، بهاره نیکخواه آزاد
  • سه شنبه نوزدهم اسفند: زباله‌ها و بازیافت/ مهمانان: سیدنوید سید علی اکبر، ندا عظیمی.
نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری کتاب ایران
تاریخ:
۹۳/۱۲/۹
Submitted by editor3 on