انجمن‌های صنفی عهده‌دار مسئولیت سرای اهل قلم کودک شدند

تیتر:
انجمن‌های صنفی عهده‌دار مسئولیت سرای اهل قلم کودک شدند

به گفته کاشفی خوانساری مسئولیت سراهای اهل قلم به اتحادیه ناشران و کتابفروشان و مسئولیت «سرای اهل قلم کودک و نوجوان» به انجمن‌های صنفی مرتبط با این گروه سنی واگذار شده است.

سیدعلی کاشفی خوانساری، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: ستاد برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران با هدف مشارکت هرچه بیشتر تشکل‌های صنفی، مسئولیت سراهای اهل قلم را به اتحادیه ناشران و کتابفروشان سپرده و سرای اهل قلم کودک و نوجوان به انجمن‌های صنفی مرتبط با این گروه سنی واگذار شده است.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان، یحیی دهقانی، مدیر انتشارات مبتکران، به نمایندگی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان، ریاست سرای اهل قلم را برعهده گرفته و مدیریت سرای اهل قلم کودک را به انجمن فرهنگی ناشران کودک، انجمن ناشران بین‌الملل، ناشران کتب آموزشی و کتاب‌های دانشگاهی سپرده است.

مسئولیت آن بخش از سرای اهل قلم کودک که به انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان سپرده شده برعهده سیدعلی کاشفی خوانساری است.

به گفته کاشفی خوانساری امسال به خاطر کمبود بودجه، ستاد برگزاری نمایشگاه، تنها هزینه برگزاری دو نشست در روز را پذیرفته و سایر برنامه‌ها و نشست‌ها با مشارکت ناشران و نهادهای مدنی برگزار می‌شود. به این معنی که اگر ناشران و انجمن‌ها بخواهند برنامه‌ای را در سرای اهل قلم کودک برگزار کنند فضا را ستاد برگزاری نمایشگاه در اختیارشان می‌گذارد اما سایر هزینه‌ها با خودشان است.

کاشفی از برگزاری دو بزرگداشت در سرای اهل قلم کودک خبرداد و افزود: سال گذشته برای یک متوفی و یک فعال زنده حوزه ادبیالت کودک و نوجوان یعنی محمدرضا علیان جاسپی، مدیر انتشارات پیام آزادی و سپیده خلیلی روانشناس و مترجم کودک و نوجوان بزرگداشت گرفته شد؛ امسال هم چون سال پیش دو بزرگداشت در سرای اهل قلم کودک خواهیم داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۴/۱/۱۷
Submitted by editor3 on