انتشار قصه‌ «ماه پیشانی» با گویش لری ممسنی

تیتر:
انتشار قصه‌ «ماه پیشانی» با گویش لری ممسنی

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «ماه پیشانی» از مجموعه‌ی طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران را با دو گویش فارسی و لری ممسنی منتشر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب با بازنویسی زهره پریرخ و تصویرگری و طراحی گرافیکی الهام صالحی برای گروه سنی ج (١٠ تا ١۴ سال) منتشر و روانه‌ی بازار شده است.
«استخوان جادویی می‌شکند و دختری زیبا از میان آن بیرون می‌آ‌ید. عقابی دختر را بزرگ می‌کند. شاهزاده‌ای دختر را به همسری خود برمی‌گزیند. روزی دختر به گردش می‌رود و گرفتار کولاک می‌شود. دختر در چاهی اسیر آل‌زنگی می‌شود. شاهزاده از پیدا کردن او ناامید می‌شود. عقاب او را پیدا می‌کند و به قصر برمی‌گرداند؛ اما...»
قصه‌ی «ماه پیشانی»، یکی از داستان‌های جادویی، زیبا و پرهیجان ادبیات شفاهی مردم ایران است که روایت‌های متعددی دارد و روایت نقل شده از رباب حسینی از سوی محمد همتی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون ممسنی با گویش لری ممسنی روایت و بر روی لوح فشرده ارایه شده است.
این کتاب در ۵۶ صفحه رنگی با جلد سخت و شمارگان ٧ هزار نسخه به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به قیمت ۹۵۰۰ هزار تومان از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور خریداری کنند.
 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تاریخ:
۹۴/۵/۲۴
Submitted by editor3 on