احترام (شهامت انصاف و همدلی با دیگران)

عنوان لاتین
Respect : Dare to Care, Share, and Be Fair!, c2001

وقتی از واژه «احترام» سخن به میان می آید، معمولاً رفتارهایی مانند: سلام کردن، تشکر کردن، اجازه گرفتن، رعایت نوبت، بلند صحبت نکردن در جمع، و .... به فکرمان می رسد. 

اما اگر کسی به شما بگوید که احترام گذاشتن، برخی اوقات نیاز به شهامت دارد، با خود چه فکری می کنید؟ یا این که می دانستید رعایت انصاف در حق دیگران یکی از مهم ترین نشانه های احترام گذاشتن است؟

در کتاب «احترام» مخاطب، نخست با مفهوم احترام به عنوان یک ارزش اخلاقی، آشنا می شود و سپس مصادیق آن را در زندگی روزمره خود می بیند. مصادیقی که شاید تاکنون با این دید، به آن ها نگاه نکرده است.

پیام صلح و دوستی با خود و جهان پیرامون، که تحت عنوان «احترام» در این کتاب آمده، ناشی از نگرش انسانی نویسندگان آن به این موضوع است.

استفاده از فصل‌های جداگانه با عناوین و توضیحات مناسب، مصادیق گوناگون احترام را به مخاطب، آموزش می دهد. همچنین بکار بردن مثال های آشنا، مخاطب را در درک بهتر موضوع یاری رسانده و وی را به تفکر بیشتر تشویق می کند.

ترجمه روان و ساده به همراه تصویرهای همگام با متن نیز، از ویژگی های خوب دیگر کتاب است.

بخش «سخنی با والدین و مربیان» که مقدمه نویسنده در آغاز کتاب است، شامل نکات ارزنده ای برای والدین است.

 

گزیده‌هایی از کتاب

احترام یک ارزش است. احترام، راهی برای خوب زندگی کردن و راهی خوب برای زندگی کردن است. راهی برای حفاظت از دیگران، خودمان و دنیای مان. ما با کمک احترام، سعی می کنیم از مردم و تمام دنیا با عشق و محبتی بیشتر از گذشته، مراقبت کنیم.
به یاد داشته باش، حرفهایی که می زنی یا نمی زنی و کارهایی که می کنی یا نمی کنی، می تواند به دنیا کمک کند یا به آن آسیب برساند. انتخاب با توست.
 

برگردان
برزو سریزدی
تصویرگر
R. W. Alley , آر.دبلیو.الی
تهیه کننده
سیمین ظریفیان
سال نشر
۱۳۹۳
ناشر
نویسنده
Jenny O'Neal, تد اونیل, جنی اونیل
ویراستار
آتوسا صالحی
Submitted by editor3 on