بازیافت و کاهش زباله

عنوان لاتین
Recycling: Reducing Waste

«تازه از فروشگاه برگشته‌اید، بازی جدیدی را که خریده‌اید از کیسه پلاستیکی در می‌آوردید و کیسه را روی زمین ول می‌کنید. قیچی را بر می‌دارید، و بری باز کردن جعبه، بسته‌بندی محکم پلاستیکی آن را می‌برید. وسیله بازی داخل جعبه در لایه‌ای مقوایی قرار دارد. بالاخره، آن را بیرون می‌کشید و آماده بازی با آن می‌شوید.

اما قبل از شروع بازی باید آشغال‌ها را جمع کنید. پس کیسه پلاستیکی، پلاستیک‌های پاره شده بسته‌بندی و مقواها را بر می‌دارید و با عجله به سمت سطل زباله می‌روید. آیا باید آن‌ها را دور ریخت؟ یا کار بهتری هم می‌توان با زباله‌ها کرد؟

کتاب « بازیافت و کاهش زباله » پدیده زباله و موضوعات مرتبط با آن را برای کودکان شرح می‌دهد و در کنار آن با پیشنهاد فعالیت‌های عملی آنان را به نقش‌پذیری و مسئولیت‌پذیری تشویق می‌کند.

چه بر سر زباله‌ها می‌آید؟ سر و سامان دادن به زباله‌ها، گورستان زباله چه‌جور جایی است؟، زباله‌های ماندگار، تفکیک زباله، بازیافت راهی برای کاهش زباله، بازیافت آلومینیم، بازیافت کاغذ، بازیافت پلاستیک، بازیافت شیشه، بازیافت پسماند آشپزخانه و باغچه، بازیافت باتری، تلفن همراه و رایانه، گنجینه‌ای از مواد قابل استفاده به نام زباله، گورستان‌های زباله آینده و کاهش، بازمصرف و بازیافت زباله سرفصل‌های موضوعاتی هستند که در کتاب «بازیافت و کاهش زباله» به آن‌ها پرداخته شده است.

در متن کتاب واژه‌هایی که با حروف سیاه چاپ شده‌اند در واژه‌نامه توصیفی انتهای کتاب شرح داده شده‌اند. در انتهای کتاب علاوه بر واژه‌نامه توصیفی، کتاب‌هایی برای مطالعه بیشتر و وب‌سایت‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع کتاب معرفی شده‌اند. صفحه‌ای نیز به نمایه کتاب اختصاص داده شده است.

درباره نویسنده کتاب « بازیافت و کاهش زباله »

«بافی سیلورمن» نویسنده و شاعر پر سابقه و پر کار کودک و نوجوان است. بیشتر کتاب‌های او با توجه به علاقه شخصی‌اش به طبیعت از دوران کودکی، درباره جانوران، محیط‌زیست، پدیده‌ها و ساز و کارهای طبیعی است.

کتاب بازیافت و کاهش زباله

 

برگردان
فاطمه مصلحی مصلح آبادی
تصویر اضافی
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
چاپ اول ۱۳۹۲
نویسنده
Buffy Silverman, بافی سیلورمن
Submitted by editor3 on