گربه‌ی لوسی و پرنده‌های رنگارنگ

عنوان لاتین
Lucy's cat and the rainbow birds

لوسی کتاب «گربه‌ی لوسی و پرنده‌های رنگارنگ» یک باغ دارد پر از پرنده‌های رنگارنگ و زیبا! او یک گربه‌ی پلنگی شکارچی هم دارد که اسم‌اش آرتمیس است و برای ‌لوسی دردسر درست می‌کند.

لوسی باید همیشه مراقب باشد که گربه‌ی شکارچی‌اش بی سرو صدا سراغ پرنده‌ها نرود. پس برای آرتمیس یک زنگوله می‌گیرد تا صدایش هشداری به پرنده‌ها باشد. اول صدای زنگوله پرنده‌ها را فراری می‌دهد اما آرتیمس گربه‌ی باهوشی است. او می‌داند چطور سرش را نگه دارد که زنگوله صدا ندهد و باز حمله می‌کند به پرنده‌ها. لوسی یک زنگوله‌ی دیگر گردن آرتیمس می‌اندازد. اما آرتیمس کله پوک نیست و باز کاری می‌کند که زنگوله‌ی دوم هم صدا ندهد. لوسی سومین زنگوله را هم به گردن آرتیمس می‌اندازد اما باز آرتمیس می‌تواند بی‌صدا باشد! پس لوسی چهارمی را هم به گردن آرتیمس می‌اندازد و این‌بار آرتمیس هر چه سعی می‌کند به نرمی و سبکی و دزدکی و بی‌صدا برود سراغ پرنده‌ها، جیرینگ جیرنگ و دیلینگ دیلینگ و تلق و تلق و ترق تروق چهار تا زنگوله به او اجازه نمی‌دهد!

کتاب «گربه‌ی لوسی و پرنده‌های رنگارنگ» از اهمیت فکر کردن و جست‌جوی راه‌حل می‌گوید. لوسی تنها مراقب پرنده‌های‌اش است و گربه‌ی شکارچی او تنها دشمن پرنده‌ها. او فکر می‌‌کند و راهی برای دوری آرتمیس از پرنده‌ها پیدا می‌کند. تفکر حل مسئله در کتاب‌های کودکان مهم است چون به آن‌ها نشان می‌دهد چطور می‌توانند بدون ترس با مشکلات‌شان کنار بیایند. تصاویر کتاب لحظه‌های حمله و تنبیه آرتمیس را به زیبایی نشان می‌دهد.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «گربه‌ی لوسی و پرنده‌های رنگارنگ»

«آنتونی هیل» ساکن شهر کانبرا در استرالیاست و تاکنون چندین کتاب برای کودکان نوشته است. او پیش از این، روزنامه‌نگاری می‌کرد و متن سخنرانی می‌نوشت. کتاب «لوسی و پرنده‌های رنگارنگ» اولین کتاب مصوری است که او برای بچه‌ها نوشته است.

«جین تنر» متولد شهر ملبورن است. او چندین کتاب را تصویرگری کرده است و برخی از آثارش جایزه هم گرفته‌اند.

کتاب «گربه‌ی لوسی و پرنده‌های رنگارنگ» یکی از کتاب‍‌های مجموعه قصه‌های رنگین کمان است. کتاب «چطوری ستاره‌ای را بگیریم که دارد می‌افتد؟» هم یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه است که شقایق قندهاری ترجمه کرده.

کتاب «گنج خروس جنگجو» هم عنوان یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه است که تالیفی است و مریم زرنشان نوشته و علیرضا اسدی تصویرگری کرده است.

برگردان
شقایق قندهاری
تصویرگر
Jane Tanner, جین تانر
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Anthony Hill, آنتونی هیل
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on