نامه های سانی

عنوان لاتین
Meerkat Mail

کتاب «نامه‌های سانی» داستان میرکت جوانی است که از سبک زندگی و محل زندگی‌اش ناراضی است و دلش تغییر می‌خواهد. به همین خاطر به سفری دور و دراز می‌رود زندگی‌های مختلف و اقلیم‌های متنوعی را تجربه می‌کند و وقتی به خانه و پیش خانواده‌اش بر می‌گردد آن را مورد پسندش می‌یابد و با رضایت خاطر به زندگی‌اش ادامه می‌دهد.

سانی یک میرکت (خدنگ دم عصایی) است که با خانواده‌ی پر جمعیتش در صحرای کالاهاری داغ و سوزان زندگی می‌کند. شعار خانواده‌ی پر جمعیتش این است: با هم بمانیم، در امان بمانیم! آن‌ها همه کارهایشان را با هم انجام می‌دهند: بازی کردن، غذا خوردن، یاد گرفتن و خوابیدن. سانی به نظرش خانه‌شان زیر آسمان آبی، زیادی گرم است و خانواده‌شان زیادی به هم نزدیک هستند. پس تصمیم می‌گیرد برود و یک خانه معرکه در جایی دیگر پیدا کند. او دور دنیا سفر می‌کند پیش انواع دیگر خدنگ‌ها در دنیا می‌رود و مدتی می‌ماند. خدنگ‌هایی که با آن‌که شباهت‌هایی با سانی و خانواده‌اش دارند، اما در نوع لانه یا غذایشان یا آداب زندگیشان با آن‌ها متفاوت هستند و به همین خاطر سانی بعد از مدتی از آن‌جا ماند خسته می‌شود و پیش خانواده‌ی بعدی خدنگ‌ها می‌رود. تا این‌که در آخر دوباره به صحرای کالاهاری و خانواده‌ خودش بر می‌گردد و با رضایت کامل می‌گوید: با هم بمانیم، در امان بمانیم!

کودکان در خلال همراه شدن با داستان سفر سانی با انواع خدنگ‌ها در سراسر دنیا نیز آشنا می‌شوند. خدنگ‌هایی مانند: خدنگ کوتوله، خدنگ راه راه، خدنگ خاکستری هندی، خدنگ لیبریا، خدنگ پهن نواری مالاگاسی و خدنگ مرداب.

کتاب «نامه‌های سانی» یک کتاب تصویری است. نویسنده و تصویرگر کتاب داستانی دلنشین و طنزآلود که حقایق علمی در میان آن تنیده شده است را با تصاویری زیبا روایت کرده است. کارت پستال‌هایی که در کتاب گذاشته است و در واقع نامه‌های سانی به خانواده‌اش در طول سفرش هستند، خواندن کتاب را برای کودکان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

«امیلی گرویت» نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان و اهل انگلستان است. گرویت تاکنون بیش از 20 کتاب برای کودکان منتشر کرده است و 2 بار مدال «کیت گرین وی» برای بهترین کتاب‌های تصویری را برده است.

برگردان
مانا رجب زاده
تصویرگر
Emily Gravett, امیلی گرویت
سال نشر
۱۳۹۵
ناشر
نویسنده
Emily Gravett, امیلی گرویت
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor2 on