خرگوش کوچولو خرس را بیدار نکنی!

عنوان لاتین
Don’t wake the bear

کتاب «خرگوش کوچولو خرس را بیدار نکنی!» داستانی شیرین از رسیدن بهار، همکاری، پذیرش مسئولیت، شجاعت و دوستی است.

نخستین روز بهار است و همه جانوران در تدارک برگزاری جشن نخستین روز بهار هستند. خرس هنوز از خواب زمستانی‌اش بیدار نشده است. جانوران کارهای خود را بی‌سروصدا انجام می‌دهند تا مبادا خرس بیدارشود. زمانی که خرگوش مشغول باد کردن بادکنک‌هاست ناگهان یکی از آن‌ها می‌ترکد و صدای مهیبی ایجاد می‌شود و آن‌چه که نباید بشود، اتفاق می افتد و خرس بیدار می شود. او به شدت عصبانی است. همه از ترس پا به فرار می گذارند، ولی خرگوش با شجاعت می‌ایستد گناهش را به گردن می‌گیرد. خرس که متوجه آمدن بهار شده خوشحال می‌شود که از خواب زمستانی اش بیدار شده، پس با بردن یک ظرف عسل به جشن بهار در شادمانی جانوران شرکت می‌کند.

«خرگوش کوچولو خرس را بیدار نکنی!» تصویرگری و صفحه‌آرایی جذابی دارد، به‌خصوص برای نوآموزان. در بخش‌هایی از متن برخی از واژه‌ها بزرگ‌تر نوشته شده‌اند یا نوع نگارش آن‌ها متفاوت است تا حس متن را منتقل کند. این شیوه، خواندن را آسان‌تر و پرهیجان‌تر می‌کند.

«استیو اسمالمن» به مدت بیست سال تصویرگر کتاب کودکان بود و از ده سال پیش نویسندگی کتاب‌های کودکان را آغاز کرد.

«کارولین پدلر» تصویرگری را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد. او که در همین رشته تحصیل کرده است؛ تاکنون تعداد فراوانی از کتاب‌های کودکان را تصویرگری کرده است.

 

گزیده‌هایی از کتاب

  اولین روز بهار بود، بهترین روز سال. اما، چرا همه حیوان‌ها از ترس می‌لرزیدند؟ صدای ترسناکی بلند و بلندتر می‌شد. حیوان‌ها با ترس و لرز به طرف صدا رفتند. خرس خیلی بزرگی را دیدند که در سوراخ کنده‌ی پیر خوابیده است.

برگردان
شیما شریفی
تصویرگر
Caroline Pedler, کارولین پدلر
سال نشر
۱۳۹۱
نویسنده
Steve Smallman, استیو اسمالمن
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
سرور پوریا
ویراستار
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on