شبنم حیدری پور

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با شبنم حیدری پور را مشاهده کنید.

«آدم برفی سردشه» داستانی کوتاه و ساده درباره سه کودک است که دوست یک آدم برفی سرمایی هستند. آدم برفی مدام احساس می‌کند سردش است و باید خود را به شکلی گرم کند. اما هربار مشکلی برایش پیش می‌آید و کودکان باید به نوعی مشکل را برطرف کنند.
دوشنبه, ۱۰ آبان
«این کتاب پر از اشتباه است» چون یک چشم بزرگ‌تر از آن یکی نقاشی شد، وای اشتباه شد! و یک نقاشی عجیب که خراب شده، یک قورباغه-گربه-گاو عجیب؟ اما می‌شود آن را به بهترین بوته نقاشی تبدیل کرد. و لکه‌های جوهری که این طرف و آن طرف پخش شده‌اند، انگار که از اول قرار بوده مانند برگ‌های شناور در باد باشند.
چهارشنبه, ۲۸ مهر
کتاب «ما این‌جا زندگی می‌کنیم» کتابی است که با زبانی ساده و تصاویری جذاب کودکان را با کره زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم آشنا می‌کند.
شنبه, ۳ آبان
کتاب «من صندلی نیستم!» داستان زرافه‌ای است که همه او را با صندلی اشتباه می‌گیرند و او تلاش می‌کند جلوی این زورگویی را بگیرد.
دوشنبه, ۲۶ فروردین
کتاب «راز درخت ها» کتابی تصویری است که داستان باغبانی را می‌گوید که شب‌ها فعالیت می‌کند و درختان را به شکل‌های جالب در می‌آورد.
دوشنبه, ۲۴ دی
کتاب «رویای امانوئل» داستان واقعی از زندگی امانوئل افوسو است. کودکی که در خانواده‌ای افریقایی در کشور غنا به دنیا آمد و از ابتدای تولد فقط یک پای سالم داشت.
چهارشنبه, ۷ آذر
 کتاب «بچه‌ی آدم» با زبانی طنزآمیز و ساده به سوالاتی عمیق می‌پردازد: «ما به چه درد می‌خوریم؟» و «نقش ما در زندگی افراد دیگر چیست؟»
شنبه, ۵ آبان
کتاب «ساختن فوق‌العاده است» کتابی تصویری و جذاب است درباره‌ یک دختر و بهترین دوستش در دنیا که یک گربه است. دختر یک ایده‌ شگفت‌انگیز دارد، او می‌خواهد چیزی فوق‌العاده بسازد. دختر می‌داند فوق‌العاده‌ترین چیز چه شکلی است و چگونه کار می‌کند، پس تنها کاری که لازم است بکند ساختن‌ آن است.
شنبه, ۱۲ خرداد
کتاب «گرگوشک» داستان یک خانواده خرگوش‌هاست که بچه‌گرگی را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند. کوچکترین عضو خانواده خرگوش کوچولویی است که اصلا از بچه گرگ خوشش نمی‌آید و مطمئن است که به زودی بچه گرگ بزرگ می‌شود و آن‌ها را یک لقمه چپ می‌کند.
سه شنبه, ۴ اردیبهشت
« من شگفت‌انگیزترین جانور دریا هستم » کتابی درباره‌ی جانوران جالب و عجیب اقیانوس‌ها و دریاهاست. هر جانور در کنار تصویر گیرا و زیبایش خود را در پاراگرافی کوتاه معرفی می‌کند و خود را شگفت‌انگیزترین موجود دریا می‌نامد. در انتها انتخاب با مخاطب است که کدام موجود را شگفت‌انگیزترین جانور دریا بداند.
چهارشنبه, ۶ دی
دیر یا زود کودکان این را خواهند پرسید که: « بچه‌ها از کجا می‌ آیند؟ ». پاسخ به این پرسش آسان نیست و خانواده‌ها همیشه از قرار گرفتن در چنین شرایطی هراس دارند و از پاسخ دادن به این‌گونه پرسش‌ها طفره می‌روند. سوفی بلکال نویسنده‌ی کتاب « بچه‌ها از کجا می‌ آیند؟ » توانسته است به زبانی ساده و با بیانی متناسب با سن کودکان، به کنجکاوی آنان در این باره پاسخ دهد و راه چنین گفت‌وگوهایی را برای پدر و مادرها هموار سازد.
یکشنبه, ۲۶ آذر
کتاب «صدای رنگ‌ها»، در واقع داستان زندگی واسیلی کادینسکی، نقاش روس است. داستان ماجرا را از زمانی تعریف می‌کند که واسیلی یک پسربچه است و کسی در خانواده ذوق او در نقاشی و سبک نقاشی کردنش را درک نمی‌کند. اعضای خانواده او را به نوعی وادار می‌کنند تا در رشته حقوق تحصیل کند. واسیلی یک توانایی خاص دارد، او می‌تواند صدای رنگ‌ها را بشنود.
چهارشنبه, ۱ دی