از کتابدار بپرس

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با از کتابدار بپرس را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
هدف از برگزاری كارگاه شاهنامه خوانی در كتابخانه ها می تواند چند دلیل داشته باشد
سه شنبه, ۹ آذر
برگزاری تور معرفی کتابخانه در هفته اول مهرماه، برای دانش اموزان تازه وارد. حضور کتابدار در کلاس ها، در دوهفته اول مهر ماه برای دعوت از دانش آموزان به عضویت در گروه اجرایی کتابداری و مشارکت در اداره ی کتابخانه (دانش آموز- کتابدار). برگزاری جلسه با مدیر و معلمان برای برنامه ریزی فعالیت های کتابخانه ای در طول سال تحصیلی با توجه به مناسبت های ملی، مذهبی و جهانی و طرح برنامه های درسی.  
شنبه, ۲۸ فروردین
از آنجا که بیشتر کتاب ها، به لحاظ گروه سنی مشترک هستند، و از طرفی سطح درک مطلب و خوانایی کودکان هم با هم متفاوت است. به عنوان مثال کودکی را در نظر بگیرید که در گروه سنی ج (۹- ۱۰ سال) قراردارد ولی از لحاظ مهارت خواندن یا درک مطلب از سطح پایین تری برخوردار است. این کودک بهتر است کتاب های گروه سنی ب (۸- ۹ سال)که ساده تر است را بخواند.
شنبه, ۲۸ فروردین
برگزاری برنامه قصه گویی به همراه نمایش عروسکی یا نمایش خلاق آن در کتابخانه. برپایی نمایشگاهی از کتاب های تصویری، پارچه ای و دیگر کتاب های مناسب برای آن ها. برنامه ی بازدید دانش آموزان جدید از کتابخانه، معرفی کتاب های مناسب کتابخانه و عضویت ان ها، دادن کارت عضویت به همراه اهدای یک کتاب به آن ها.
شنبه, ۲۸ فروردین
قرار دادن صندوق پیشنهادات در دسترس دانش آموزان در محل کتابخانه. برقراری ارتباط صمیمی و خوب بین کتابدار و دانش آموزان برای دریافت پیشنهادات شفاهی و نیز ایجاد انگیزه برای استفاده از صندوق پیشنهادات. تشکیل گروه مشاوران کودک و نوجوان کتابخانه به گونه ای که از هر مقطعی یک یا دو نفر نماینده باشند و به صورت ماهانه جلساتی را با حضور کتابدار برای رفع مشکلات، نیازها و خواسته های دانش آموزان و نیز دیگر امور کتابخانه  تشکیل شود. کتابدار با هماهنگی معلم ها می تواند هر ۳ ماه یک بار در کلاس ها حضور یابد و درباره ی کتابخانه، نیاز سنجی انجام دهد.
شنبه, ۲۸ فروردین