داستان علمی تخیلی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کتاب کودک درباره داستان علمی تخیلی را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
کتاب «خانه‌ی پله‌ها»، از مجموعه شاهکارهای علمی-تخیلی نشر کتابسرای تندیس، بر نیمه‌ی تاریک وجود انسان‌ها انگشت می‌گذارد. کتاب «خانه‌ی پله‌ها» ماجرای پنج نوجوان یتیم است. پنج نوجوان با پیشینه‌های بسیار متفاوت: یکی به تازگی پدر ثروتمندش مرده و آسودگی زندگی پرزرق و برق‌اش را از دست داده است و دیگری، جنگ پدرش را از او گرفته و مدت بیش‌تری را در یتیم‌خانه سر کرده است. این پنج نوجوان بی‌آنکه تصویر روشنی به یاد داشته باشند، به این هزارتوی پلکانی آورده شده‌‌اند.
چهارشنبه, ۱۲ مهر
رمان «شهریار آینده» نوشته‌ی کریستوفر ساموئل یود، نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های علمی- تخیلی است. او سال‌ها با نام اصلی خودش (یود) برای بزرگسالان داستان می‌نوشت، اما موفقیت و شهرتی به دست نیاورد. در حقیقت، شهرت او به سبب داستان‌های علمی- تخیلی است که برای نوجوانان نوشته ‌است. این داستان‌ها واکنش انسان‌ها را در شرایط سخت زندگی نشان می‌دهند.
یکشنبه, ۱۹ شهریور
در کتاب «مراقبت از یک سیاه چاله‌ی خانگی»، دوستیِ دختری به نام استلا با سیاه‌چاله‌ای تنها، او را به سمت مواجهه با غم از دست دادن پدرش سوق می‌دهد. این رمان بدیع، تأثیرگذار و بامزه‌ی نوجوانان به مضامینی چون اندوه از دست دادن، عشق به خانواده و کشف و شناخت خود می‌پردازد و به‌خصوص برای نوجوانانی که به فضا و کیهان علاقه‌مندند بسیار جذاب و خواندنی است.
چهارشنبه, ۸ شهریور
اگر بخواهیم درباره‌ی رمان «درازترین شب زندگی چارلی نون» به چند کلمه‌ی کلیدی اشاره کنیم، آن کلمات عبارت‌اند از: «زمان»، «تعلیق»، «جنگ» و «دوستی».
سه شنبه, ۱ شهریور
اگر بفهمید شاگرد جدیدی که همین‌ چند روز پیش روی نیمکت کلاس نشسته بود، الان تکه‌تکه‌شده توی یک چمدان بزرگ است چه احساسی پیدا می‌کنید؟! چشمان‌تان گرد شده و از وحشت به خودتان می‌لرزید؟ نترسید! نه، این یک داستان جنایی یا ترسناک نیست! فقط پای یک «پسر کاملاٌ جدید» در میان است، که در واقع اصلاً انسان نیست. گیج شده‌اید؟ شاید بهتر باشد ماجرا را از ابتدا برای‌ شما توضیح دهیم.
شنبه, ۱۸ تیر