داستان کلاسیک

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کتاب کودک درباره داستان کلاسیک را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
مجموعه کتاب‌های «افسانه‌ی امبر»، مجموعه‌ای بی‌نظیر و بسیار مشهور در ژانر فانتزی - حماسی است که روایتگر جهانی مملو از واقعیت‌های موازی و دنیاهای بی‌پایان است؛ دنیاهایی که سایه‌ای از دنیای واقعی و اصلی یا همان دنیای امبر هستند.
یکشنبه, ۷ آبان
رمان «شهریار آینده» نوشته‌ی کریستوفر ساموئل یود، نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های علمی- تخیلی است. او سال‌ها با نام اصلی خودش (یود) برای بزرگسالان داستان می‌نوشت، اما موفقیت و شهرتی به دست نیاورد. در حقیقت، شهرت او به سبب داستان‌های علمی- تخیلی است که برای نوجوانان نوشته ‌است. این داستان‌ها واکنش انسان‌ها را در شرایط سخت زندگی نشان می‌دهند.
یکشنبه, ۱۹ شهریور
رمان «آنی شرلی در گرین گیبلز» اقتباسی تصویری در قالب کمیک‌استریپ است. این اثر به قلم ماریا مارزدن و تصویرگری برنا تاملر از رمانی به همین نام، نوشته‌ی لوسی مونتگمری، یکی از مشهورترین نویسندگان کودک و نوجوان در جهان برگرفته شده است. این نویسنده‌ی بزرگ بیست رمان به چاپ رسانده است که بسیاری از آن‌ها در سرتاسر جهان ترجمه و چاپ شده‌اند.  خرید کتاب کمیک استریپ
دوشنبه, ۲۳ مرداد
رمان «مرد کوچک» اثر اریش کستنر نویسنده، شاعر، فیلم‌نامه‌نویس و طنزپرداز آلمانی است. او را برای شوخ‌طبعی، نگاه تیزبینانه‌ی اجتماعی و داستان‌هایش برای کودکان می‌شناسند. اریش کستنر را «پدر ادبیات کودک و نوجوان آلمان» می‌دانند.
دوشنبه, ۱۶ مرداد
رمان «خانواده رابینسون» نوشته‌ی یوهان دیوید ویس نویسنده‌ی سوئیسی و بازنویسی آلبرتو دیزی است. است. یوهان ویس در برن سوئیس به دنیا آمد و در سال 1743 کشیش شد. وقتی چهار پسرش کوچک بودند، برای‌شان داستان‌هایی تخیلی از خانواده‌ای تعریف می‌کرد که کشتی‌شان شکسته بود. بعدها داستان خانواده‌ی رابینسون را بر همین اساس نوشت.
چهارشنبه, ۲۸ تیر
رمان «سه مرد در برف» نوشته اریش کستنر نویسنده، شاعر، فیلم‌نامه‌نویس و طنزپرداز آلمانی است. او یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان آلمان است. اریش کستنر را بیشتر با کتاب «امیل و کارآگاهان» می‌شناسند که به سی‌ زبان ترجمه شده و در جهان مورد استقبال قرار گرفته است. از دیگر آثار او می‌توان به «سی‌ و پنجم ماه می»، «امیل و سه پسر دوقلو»، «وقتی که من بچه بودم» و «تیل، همه ‌کاره‌ی هیچ ‌کاره» اشاره کرد.
دوشنبه, ۲۶ تیر
کتاب «غرور و تعصب» یکی از نام‌آشنا‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی جهان است. جین آستین نویسنده‌ی شهیر انگلیسی، در سن 21 سالگی این کتاب را نوشت. او پس از گذشت هفده سال یعنی در سال 1813 موفق شد تا کتابش را منتشر کند. به باور بسیاری، این رمان برجسته‌ترین اثر جین آستین بوده که تابه‌حال اقتباس‌های ادبی و سینمایی زیادی از آن صورت گرفته است. آستین موفق شده به‌خوبی تصویری از جامعه انگلستان و آداب‌ و رسوم آن در قرن نوزدهم ارائه دهد. نگاه زنانه‌ی جین آستین، لطافت و ظرافتی دو چندان به داستان بخشیده است که سبب شده هر فردی از خواندن آن لذت ببرد. شخصیت‌هایی که جین آستین خلق کرده برای خوانندگان به یاد ماندنی است. «غرور و تعصب»، داستان زنی جوان به‌ نام الیزابت است که در دهه 1800 زندگی می‌کند، در عصری که زنان تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند ازدواج با مردی ثروتمند بود.
یکشنبه, ۲۱ خرداد