داستان واقع گرا

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کتاب کودک درباره داستان واقع گرا را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
«روزی که جنگ شد» داستانی تصویری، نوشته‌ی نیکولا دیویس (Nicola Davies) با تصویرگری ربه‌کا کب (Rebecca Cobb)، درباره‌ی جنگ، آوارگی، پناهندگان و آسیب‌های جنگ بر کودکان است. در یک روز معمولی که همه چیز خوب است، شاد هستید، به کارهای روزمره‌تان می‌رسید، یک‌باره جنگ می‌آید و همه چیز زیرورو می‌شود. خانه‌تان، شغل‌تان و آرزوهای‌تان از بین می‌رود و آواره می‌شوید. 
چهارشنبه, ۲۳ اسفند
کتاب «اپل و رین» تازه‌ترین اثر نویسنده‌ی محبوب و پرافتخارِ رمان‌های نوجوان، سارا کروسان است؛ داستانی خواندنی و تأثیرگذار که احتمالاً هر نوجوانی (به‌ویژه دختران) با اشتیاق آن را تا انتها دنبال خواهد کرد. کروسان به زیبایی توانسته است احساسات و درونیات اپل را به تصویر بکشد و خواننده را، در مسیر رشد اپل از کودکی به نوجوانی، با او همراه کند. این کتاب داستانی واقع‌گرا و پرکشش درباره‌ی بزرگ شدن، مهارت عشق ورزیدن و روابط انسانی است.
یکشنبه, ۱۵ بهمن
کتاب «ستاره‌ی پشت پنجره» داستانی لطیف و تأثیرگذار درباره‌ی ماجراجویی‌های خواهر و برادری است که بعد از ناپدید شدن مادرشان، نزد سرپرستی موقت آمده‌اند. آنیای 10 ساله و نوآی 5 ساله مدت‌ها تحت خشونت خانگی پدرشان بوده‌اند و حال نیز مادرشان را از دست داده‌اند. با وجود این، هردو باور دارند که مادرشان تبدیل به ستاره‌ای پرنور در آسمان شده است و همیشه حواسش به آن‌هاست؛ چون مادرشان به آن‌ها گفته بود: «انسان‌هایی که قلبی درخشان دارند، هیچ‌وقت از دنیا نمی‌روند، بلکه به ستاره تبدیل می‌شوند.»
سه شنبه, ۱۶ آبان
کتاب «شروع دوباره‌ی تو»، داستانی است درباره‌ی تفاوت‌ها، احساس جداماندگی، و در نهایت اعتماد‌به‌نفس و شجاعت ابراز خود. گاهی وارد اتاقی می‌شوی که هیچ‌کس در آن شبیه تو نیست. هرکسی جای خود را در جمع پیدا می‌کند و حرفی برای گفتن دارد، به‌جز تو! برداشتن اولین قدم‌ها برای پذیرفته شدن در جمعی که تو را نمی‌شناسند ساده نیست، اما بالاخره راهی پیدا می‌کنی.
چهارشنبه, ۱۰ آبان
کتاب «جولیا و کوسه» داستان جست‌وجوی دیوانه‌وار جولیا برای پیدا کردن کوسه‌‌ای است که مادرش را تا مرز فروپاشی روانی کشانده است؛ روایتی با طنزی ملایم و دلچسب درباره‌ی عشق به خانواده، دوستی و سلامت روان. نویسنده، ارتباط جولیا با مادر، و البته پدرش را، با ظرافت و زیبایی به تصویر کشیده است و احساسات جولیا در قبال آن‌ها را به‌خوبی توصیف می‌کند: جولیا عاشق مادرش است و از معاشرت با او لذت می‌برد. اما گاه از دست او عصبانی می‌شود و گاه نیز عمیقاً برای او و آنچه در انتظار خانواده‌شان است نگران می‌شود.
یکشنبه, ۹ مهر
کتاب «آخرین خرس» داستان دوستی دختری به نام ایپرل با یک خرس قطبی است؛ دوستی‌ عمیق و تکان‌دهنده‌ای که به هردوی آن‌ها کمک می‌کند. ماجرا از این قرار است که ایپرل به آخرین خرس جزیره کمک می‌کند تا زنده بماند و به خانه‌اش در سولبارد بازگردد، و خرس هم به ایپرل کمک می‌کند تا بتواند احساساتش را بشناسد، آن‌ها را بروز دهد و با پدرش حرف بزند.
سه شنبه, ۴ مهر
دبورا زمکی در مجموعه‌ی «داستان‌های بی» قهرمان جدید و خلاقی را معرفی می‌کند که با نقاشی‌های ماهرانه‌اش، وقایع اطراف را با تخیلاتش در هم می‌آمیزد و آن‌ها را به شیرین‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. او در نقاشی‌هایش هر چیزی را که بخواهد می‌کشد، اما در دنیای واقعی او هم مثل تک تکِ ما قهرمان کاملی نیست! گاهی نمی‌تواند احساساتش را به‌درستی ابراز کند، و در بعضی موقعیت‌ها احساس ناامنی می‌کند.
شنبه, ۱۸ شهریور
رمان «آنی شرلی در گرین گیبلز» اقتباسی تصویری در قالب کمیک‌استریپ است. این اثر به قلم ماریا مارزدن و تصویرگری برنا تاملر از رمانی به همین نام، نوشته‌ی لوسی مونتگمری، یکی از مشهورترین نویسندگان کودک و نوجوان در جهان برگرفته شده است. این نویسنده‌ی بزرگ بیست رمان به چاپ رسانده است که بسیاری از آن‌ها در سرتاسر جهان ترجمه و چاپ شده‌اند.  خرید کتاب کمیک استریپ
دوشنبه, ۲۳ مرداد
رمان «خانواده رابینسون» نوشته‌ی یوهان دیوید ویس نویسنده‌ی سوئیسی و بازنویسی آلبرتو دیزی است. است. یوهان ویس در برن سوئیس به دنیا آمد و در سال 1743 کشیش شد. وقتی چهار پسرش کوچک بودند، برای‌شان داستان‌هایی تخیلی از خانواده‌ای تعریف می‌کرد که کشتی‌شان شکسته بود. بعدها داستان خانواده‌ی رابینسون را بر همین اساس نوشت.
چهارشنبه, ۲۸ تیر
رمان «سه مرد در برف» نوشته اریش کستنر نویسنده، شاعر، فیلم‌نامه‌نویس و طنزپرداز آلمانی است. او یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان آلمان است. اریش کستنر را بیشتر با کتاب «امیل و کارآگاهان» می‌شناسند که به سی‌ زبان ترجمه شده و در جهان مورد استقبال قرار گرفته است. از دیگر آثار او می‌توان به «سی‌ و پنجم ماه می»، «امیل و سه پسر دوقلو»، «وقتی که من بچه بودم» و «تیل، همه ‌کاره‌ی هیچ ‌کاره» اشاره کرد.
دوشنبه, ۲۶ تیر
کتاب «ماهی‌ها هم می‌خوابند؟» زندگی با فردی بیمار، مرگ او و فضای حاکم بر بازمانده‌ها پس از مرگ را به تصویر کشیده است.
چهارشنبه, ۳۱ خرداد
کتاب «غرور و تعصب» یکی از نام‌آشنا‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی جهان است. جین آستین نویسنده‌ی شهیر انگلیسی، در سن 21 سالگی این کتاب را نوشت. او پس از گذشت هفده سال یعنی در سال 1813 موفق شد تا کتابش را منتشر کند. به باور بسیاری، این رمان برجسته‌ترین اثر جین آستین بوده که تابه‌حال اقتباس‌های ادبی و سینمایی زیادی از آن صورت گرفته است. آستین موفق شده به‌خوبی تصویری از جامعه انگلستان و آداب‌ و رسوم آن در قرن نوزدهم ارائه دهد. نگاه زنانه‌ی جین آستین، لطافت و ظرافتی دو چندان به داستان بخشیده است که سبب شده هر فردی از خواندن آن لذت ببرد. شخصیت‌هایی که جین آستین خلق کرده برای خوانندگان به یاد ماندنی است. «غرور و تعصب»، داستان زنی جوان به‌ نام الیزابت است که در دهه 1800 زندگی می‌کند، در عصری که زنان تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند ازدواج با مردی ثروتمند بود.
یکشنبه, ۲۱ خرداد
کتاب «باغبان» کتابی تصویری درباره‌ی صلح با زمین، امیدواری و پایداری، تغییر محل زندگی و روابط خانوادگی است. سیر داستان با نامه‌های لیدیا گریس، شخصیت اصلی کتاب، پیش‌ می‌رود. با آغاز سفر، مخاطبِ نامه‌های لیدیا از دایی جیم به اعضای نزدیک‌تر خانواده‌اش تغییر پیدا می‌کند.
شنبه, ۲۳ اردیبهشت
رمان «خانه‌ی ابر و هنر» داستان ابرها، جنگ و صلح، دوستی و مرگ و یک دنیا عشق تمام‌نشدنی است...
سه شنبه, ۳ آبان
تا به حال شده به این فکر کنید که می‌خواهید زودتر بزرگ شوید و کارهای بزرگسالان را انجام دهید؟ برخورد والدین‌تان چگونه بوده؟ آیا آن‌ها هم مثل خانواده‌ی «میگل» مخالفت کرده‌اند؟ یا به شما اجازه داده‌اند به آن‌ها کمک کنید؟
دوشنبه, ۱۱ مهر
بازی باب گراهام با نور خورشید شگفت‌انگیز است. او در کتاب «خورشید چطور به خانه کوکو رسید» طلوع خورشید را بهانه‌ای برای نشان دادن برخی رخدادها در سراسر دنیا کرده است. این کتاب، می‌تواند ادامه‌ی کتاب «دکمه‌های نقره‌ای» باشد. در یکی از صفحه‌های کتاب، بر دیوار خانه‌ی کوکو، دختر داستان، نقاشی او را از جودی و جاناتان می‌بینیم.
چهارشنبه, ۲۱ اردیبهشت
کتاب «دکمه‌ها‌ی نقره‌ای» داستان دیدن چیزها و کسانی است که روزانه به آن‌ها توجه نمی‌کنیم؛ چیزها و کسانی که از ما دور هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم، اما شبیه همه‌ی رخدادهای این کتاب همواره پیرامون‌ ما در جریان‌اند.
دوشنبه, ۱۹ اردیبهشت
کتاب «تا خانه در باران» نمایشی از رخدادهای یک شب بارانی است از فاصله‌های نزدیک و دور. مادری با فرزندش در راه خانه است، سوار بر ماشین. در این شب بارانی که جاده‌ها شلوغ و لغزنده است، کودک شاهد رخدادهایی عجیب و ساده‌ است. ما از نماهای دور و نزدیک مانند یک فیلم، نظاره‌گر این داستان نمایشی هستیم. از خرگوش‌ها و موش‌ها و ماهی‌ها و اردک‌ها تا حتی حلزون. از وسایل و جزئیات لباس و ماشین‌ها، تا خیابان و آسمان و بزرگراه. همه چیز در این کتاب دیدنی است و خواندنی.
شنبه, ۱۷ اردیبهشت
کتاب «رامونای شجاع شجاع» سومین جلد از مجموعه کتاب «رامونا» ست. رامونا دوست دارد استقلال بیشتری پیدا کند و در این مسیر اولین مشکلی که باید حل شود، یکی بودن اتاقش با خواهرش بئاتریس است. اما باید دید که یک اتاق جدا می‌تواند به مستقل شدن رامونا کمک کند یا نه.
سه شنبه, ۴ خرداد
کتاب «رامونای آتش‌پاره» دومین جلد از مجموعه کتاب «رامونا» ست. موضوع این قسمت، وارد شدن رامونا به مدرسه و شروع دوره کودکستان است و معلم مهربانی که قرار است رامونا خوب بودنش را به او اثبات کند. داستان همراه شدن رامونا با دیگران که برای اولین بار بدون حضور مادر و سایر اعضای خانواده اتفاق می‌افتد و همین‌جاست که اولین قدم‌های رامونای آتش‌پاره برای وارد شدن به جامعه‌ای بزرگ‌تر برداشته می‌شود.
سه شنبه, ۴ خرداد