کتاب درباره کودکان بی سرپرست و بدسرپرست

<p dir="RTL">فوت پدر و مادر، فقر، بیماری‌های لاعلاج والدین، زندانی شدن یا اختلالات روانی والدین از جمله مواردی است که&nbsp; بر بی‌سرپرستی و بدسرپرستی کودکان تاثیرگذار است. زندگی در مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست برای کودکان بسیار متفاوت با زندگی در خانواده است. مهارت‌های ارتباطی این کودکان ضعیف‌تر است و افسردگی، عدم اعتمادبه‌نفس، شب ادراری، ضعف تحصیلی و... از جمله مشکلات این کودکان است.</p>

<p dir="RTL">کودکانی که در مراکز شبانه‌روزی یا کانون اصلاح تربیت هستند نیز به دلیل نبودن در جمع خانواده و داشتن زندگی جمعی، چنین مشکلاتی را دارند.</p>

<p dir="RTL">در این صفحه کتاب‌هایی با موضوع کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به شما معرفی می‌کنیم.</p>

زیر دسته بندی ها
همه ‌اش تقصیر آن جد خوک‌ دزد بی‌بو و خاصیت بود، وگرنه استنلی یلنتس با آن هیکل چاق در مدرسه مسخره نمی‌شد، به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود به این اردوگاه لعنتی نمی‌آمد، هر روز در گرمای طاقت‌‌فرسا، یک گودال عمیق نمی‌کند و از همه مهم‌‌تر در حالتی‌ که توی یک گودال، بدون حرکت ایستاده است ثانیه ثانیه منتظر مرگ نبود.... اما در همین لحظه او خوشبخت‌‌ترین نوجوان در سرتاسر تگزاس بود.
پنجشنبه, ۷ خرداد
هالینکا دختری نوجوان، تنها و نیازمند به محبت است که به علت رفتار نامهربان مادر در یک پرورشگاه در آلمان زندگی می کند. داستان از زبان او روایت می شود. او اصالتا لهستانی است، اما همواره اصرار دارد که لهستان، زبان لهستانی، مادر و خاطرات او را فراموش کند.
چهارشنبه, ۱۴ اسفند
هالیس وودز کودکی است سرراهی در سنین نوجوانی که مفهوم تعلق داشتن به خانواده برایش معنا می‌گیرد. نوجوانی دقیق و حساس و علاقمند به نقاشی که روحیات خود را در نقاشی‌هایش به تصویر می‌کشد و با خانواده هایی که مددکاران اجتماعی برایش درنظر می گیرند، سازگاری ندارد و مرتب دست به فرار می‌زند.
پنجشنبه, ۳۰ آبان