سیزده سال به بالا

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با سیزده سال به بالا را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
خواندن را در ساعت های معین و  به شکلی خود انگیخته انجام دهید. در زمان های ممکن می توانید نوجوان را با پرسش هایی، به ادامه ی خواندن علاقه مند کنید: "من نوشته ی جالبی درباره ی بازی دیروز خوانده ام. می خواهی آن را برایت توضیح بدهم یا بخوانم؟"  به نظر نوجوانان احترام بگذارید. به آن ها اجازه بدهید زمانی که دل شان می خواهد نظرهای شان را برای خود نگه دارند. برای نوجوانی در  این گروه سنی بسیار طبیعی است که مایل باشد موضوع  هایی خصوصی داشته باشد.
سه شنبه, ۶ مهر
نوجوانان به تازگی به شکلی فزاینده به مسائل و رویدادهای ملی و جهانی علاقه نشان می دهند. سر مقاله هاو مطالب جالب روزنامه ها و مجله ها را برای شان بخوانید. نوجوانان در این دوران شروع به تعریف و دریافت موضوع ها و عملکردهایی می کنند که آن ها را بی همتا و متمایز می کند و تلاش دارند دریابند در کجای جهان ایستاده اند. برای شان رمان هایی را انتخاب کنید که در آن شخصیت نوجوان داستان با مسائل بلوغ و بزرگسالی روبه رو ست.
سه شنبه, ۶ مهر
داستان کوتاه / رمان بلند واقعگرا یا فانتزی داستان های تاریخی شعر کتاب های غیر داستان درباره موضوع هایی که بیشتر علاقمند هستند. زندگینامه ها
سه شنبه, ۶ مهر
برای تشویق این گروه از نوجوانان لازم است که از یک سو شما با روحیات و علاقه آن ها آشنا باشید و از سوی دیگر با آشنایی که از کتاب های مناسب روز و در عین حال جالب برای این گروه سنی از نوجوانان به دست می آورید، راه هایی را برای تشویق آن ها به خواندن کتاب بیابید. موضوع هایی که نوجوانان به خواندن آن علاقه نشان می دهند، معمولا با علاقه و سلیقه شما بسیار متفاوت است. در انتخاب موضوع سختگیر نباشید و تلاش شما بر این باشد که آن ها کتاب بخوانند تا هر چه بیشتر به کتابخوانی عادت کنند. موضوع کتاب ها به مرور زمان دگرگون می شود.
سه شنبه, ۶ مهر