کتاب برای انجام پژوهش با کودک

زیر دسته بندی ها
این کتاب، نخستین فرآورده ی بسته ی یادگیری پیش دبستانی طرح کودک – مربی و شامل ٥٠ قصه، ٧٩ شعر، ١٤ نمایشنامه ی تالیفی و ٨١ فعالیت هنری است.
چهارشنبه, ۸ دی
این دستنامه برای علاقه مند کردن کودکان ونوجوانان به دانش تاریخ و یاری به آن ها برای درک بهتر مقوله های تاریخی بر پایه ی مجموعه ی "تاریخ ادبیات کودکان ایران" تدوین شده است . این مجموعه به بررسی جایگاه و وضعیت کودکان ایرانی از دیدگاه های گوناگون، به ویژه آموزش و پرورش وادبیات در دوره های مختلف تاریخی از دوران باستان تا سال ۱۳۵۷ می پردازد.
سه شنبه, ۳ شهریور
مطالب این کتاب براساس توانایی های کودکان در دوره ی پیش دبستانی و دانش آموزان اول تا پنجم دبستان تنظیم و ارائه شده است. یکی از کتاب های بسیار ارزنده ای است که  در زمینه ی موضوع آن تئوری و عمل به طرز بسیار زیبایی تلفیق شده و کتاب را قابل استفاده برای همه پدران و مادران و مربیان در هر سطح تحصیلات نموده است.
سه شنبه, ۱۳ مرداد
در این کتاب، پس از اشاره به اهمیت مهارت، برقراری ارتباط با دیگران و پرورش کنجکاوی و اعتماد به نفس در سال های اولیه زندگی کودک، به ارزش عشق و محبت و ارتباط های اجتماعی و عاطفی برای بهتر زیستن او تأکید شده است.
شنبه, ۱۶ خرداد
این کتاب راهنمایی برای مفهوم‌سازی، ایجاد ساختار و آسان‌تر کردن مشارکت کودکان و نوجوانان در روند توسعه‌ی شهری و اجتماعی است و روش‌های پیشنهاد شده در آن در کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته در طرح پژوهشی "رشد یافتن در شهرها" که از سی سال پیش تا سال‌های گذشته ادامه داشته، به آزمایش گذاشته شده است.
دوشنبه, ۳۰ دی
شورای کتاب کودک بنا به ضرورت وجود کتاب مرجعی معتبر ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی در سال ۱۳۵۸ به تدوین، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان پرداخت، به دنبال آن شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد.
دوشنبه, ۲۳ دی
در مقدمه کتاب توضیحاتی درباره ویژگی های دایرة المعارف یا دانشنامه، مدخل های این دانشنامه، تنظیم مقاله های آن بر اساس الفبایی آمده است. سپس به چگونگی استفاده از دانشنامه اشاره شده است. دانشنامه کودکان و نوجوانان آکسفورد بیش از ۸۰۰ مدخل در زمینه های گوناگون علوم: فیزیک و مکانیک تا زیست شناسی و روان شناسی دارد. جلد اول آن در بر دارنده مدخل هایی است که شامل حرف "آ" تا حرف "ر" است و در جلد دوم، مدخل های حرف "ز" تا حرف "ی" آمده است. در پایان جلد دوم نمایه ای از کل مطالب برای جست و جوی دقیق تر آورده شده است.
یکشنبه, ۲۲ دی
در واژه نامهٔ چیستانی – تصویری، واژگان با زبانی ساده و احساس برانگیز از ویژگی‌های خود سخن می‌گویند. این واژه‌نامه، تصویری است. در برابر هر واژه، تصویر آن نیز آمده است تا به نیاز کودک برای برقراری رابطه میان تصویر و مفهوم پاسخ داده شود. چون کودکان زیر ده سال به کمک تصویرخوانی فکر می‌کنند. در واژه نامهٔ چیستانی– تصویری هر واژه یک سرشناسهٔ چیستانی است. خرید دستنامه و فعالیت واژه‌نامه چیستانی
جمعه, ۲۰ دی
تاریخ ادبیات كودكان ایران مجموعه ای است كه شما در آن می توانید: با تاریخ كهن سرزمین ایران آشنا شوید. سیر فرهنگ این سرزمین را بشناسید. به دیدار كودكان ایرانی تا كهن ترین روزگاران بروید. مهمتر از همه با ادبیات كودكان ایران از روزگار باستان تا روزگار معاصر آشنا شوید.
چهارشنبه, ۱۸ دی