حیوانات را در روز جهانی حیوانات دریابیم

امروز ۱۲ مهرماه ۱۳۹۶ برابر با ۴ اکتبر ۲۰۱۷ «روز جهانی حیوانات» نام‌گذاری شده است.

هدف از برگزاری روز جهانی حیوانات، ارتقا وضعیت زندگی حیوانات به منظور بهبود استانداردهای رفاهی زندگی آنان در سراسر جهان است. با جشن گرفتن این روز، تمامی جنبش‌های حامی حقوق حیوانات یکپارچه می‌شوند و به نیرویی جهانی تبدیل شوند تا جهان را به جایی بهتر برای زندگی همه حیوانات تبدیل کنند.

این روز در هر کشور با توجه به ملیت، مذهب، باور و ایدئولوژی سیاسی، به راه‌های گوناگون گرامی داشته می‌شود. زندگی حیوانات به طور عمیقی تحت تاثیر عملکرد تک‌تک افراد، کسب‌وکارها و ملت‌ها است. با افزایش آگاهی انسان‌ها می‌توانیم جهانی خلق کنیم که در آن حیوانات به عنوان موجوداتی حساس شناخته شوند که نیاز به توجه دارند.

 

روز جهانی حیوانات

 

تاریخچه روز جهانی حیوانات

روز جهانی حیوانات برای نخستین بار از سوی هاینریش تسیمرمان، نویسنده آلمانی و ناشر نشریه «مرد و سگ» سازماندهی شد. او نخستین روز جهانی حیوانات را در ۲۴ مارس سال ۱۹۲۵ در سالن اسپرت‌پالاس در شهر برلین آلمان برگزار کرد که بیش از پنج ‌هزار نفر در این مراسم شرکت کرده بودند. این رویداد در اصل برای روز  ۴ اکتبر برابر با روز جشن سنت فرانسیس، قدیس آسیسی، عاشق طبیعت و قدیس حامی حیوانات و محیط زیست برنامه‌ریزی شده بود اما به خاطر اینکه سالن برگزاری در آن روز قابل دسترس نبود، در ۲۴ مارس برگزار شد. در سال ۱۹۲۹ این رویداد برای نخستین بار به روز ۴ اکتبر منتقل شد.

هاینریش تسیمرمان هر سال به طور خستگی‌ناپذیری برای ترویج روز جهانی حیوانات تلاش می‌کرد تا اینکه سرانجام در ماه می سال ۱۹۳۱ در کنگره بین‌المللی حفاظت از حیوانات در فلورانس ایتالیا طرح پیشنهادی خود را برای نام‌گذاری ۴ اکتبر به عنوان روز جهانی حیوانات ارائه داد که با اتفاق آرا پذیرفته و به عنوان یک قطعنامه پذیرفته شد.

کمک کنیم تا جهان امروز، جایی عادلانه‌تر برای تمامی حیوانات شود.

 

برگردان:
فاطمه بدری
Submitted by editor71 on