کتاب‌فروشی نیست در جهان

عنوان لاتین
The I Wander Bookstore

«کتاب‌فروشی نیست در جهان» به نویسندگی و تصویرگری شینسوکه یوشی‌تکه (Shinsuke Yoshitake) کتابی گرافیکی و کمیک درباره‌ی کتاب است! کتابی عجیب درباره‌ی یک کتاب‌فروشی که تنها موضوع کتاب‌هایش کتاب‌ها هستند! البته این کتاب‌ها شبیه هیچ‌یک از کتاب‌هایی که تاکنون دیده‌اید، نیستند! 

بله، این ویژگی دنیای شینسوکه یوشی‌تکه است، او از میان چیزهای ساده و روزمره، دنیایی منحصربه‌فرد می‌سازد؛ دنیایی که دست‌ساز خودش است و با همان افزارهای دنیای واقعی ساخته شده‌اند، اما همه‌چیز در آن تازه است. او با آجرهای واقعیت، سازه‌هایی فانتزی می‌سازد که می‌توانیم دغدغه‌های زندگی‌مان را در آن‌ها پیدا کنیم. کتاب‌های شینسوکه یوشی‌تکه حس رهایی و آزادی به خوانندگانش می‌دهد. هر چالش و گرفتاری‌ای در دنیای او به کشف چیزهای تازه منجر می‌شود. در نگاه این نویسنده/تصویرگر، دنیا مملو از تجربیات تازه است و هیچ‌چیز نمی‌تواند مانعِ خیال‌پردازی شود؛ گویی هر مانع دری است رو به تفکر و اندیشیدن. کتاب‌های او پر از جادوهای ساده و بدیع‌اند، خوردن یک سیب، پوشیدن یک لباس و فکر کردن به روزانه‌های زندگی در کتاب‌هایش هیجان‌انگیزند. شینسوکه یوشی‌تکه یکی از جادوگرانی است که ملال‌آورترین روزانه‌های زندگی را هیجان‌انگیز می‌کند. رخدادهایی که یوشی‌تکه آن‌ها را به داستان تبدیل می‌کند از روزمرگی‌های ما هم ساده‌ترند. او می‌تواند با چیزهای ملال‌آور جادو بیافریند. کودک هنگام خواندن کتاب‌های او در برابر مسئله‌ها و دردسرها ناتوان نیست؛ چون می‌داند هر پرسشی می‌تواند پاسخ‌های متعدد داشته باشد و پاسخ‌ها خود می‌توانند پرسش‌هایی بی‌پایان باشند. چیزی که خواندن کتاب‌های او را لذت‌بخش می‌کند اندیشیدنی ناتمام است. برای یوشی‌تکه پرسیدن آغاز جادوست، پرسیدن رهایی از ملال است. 


خرید کتاب کودک درباره کتاب و کتابخانه


«کتاب‌فروشی نیست در جهان» یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های اوست. هر صفحه از این کتاب صدصفحه‌ای، پر از تصویر است و تقریباً هر دو صفحه به یک موضوع اختصاص یافته است. این کتاب گرافیکی یا کمیک، می‌تواند ساعت‌ها و حتی روزها خواننده را به خود مشغول کند. انگار هنگام خواندن کتاب و دیدن تصاویر، به تماشای یک انیمیشن نشسته‌ایم. البته برخلاف انیمیشین، کودک، در هنگام خواندن این کتاب، منفعل نیست. یوشی‌تکه خواننده و بیننده‌ی کتاب را وادار می‌کند در هر صفحه فکر کند و چیزهای تازه بیافریند. فانتزی‌های کتاب چنان تازه و عجیب‌اند که ذهن هر خواننده‌ای را به خلق دنیایی تازه تشویق می‌کند. اگر مشتری «کتاب‌فروشی نیست در جهان» بشوید، ذهن‌تان شروع به ساختن دنیاهای تازه خواهد کرد.


خرید کتاب‌های کمیک استریپ/ رمان گرافیکی


این کتابِ شگفت را می‌توان در چند روز و چند ماه خواند. 

در «کتاب‌فروشی نیست در جهان» شما می‌توانید کتاب‌های کاشتنی پیدا کنید که اگر دانه‌ای در میان صفحات‌شان بگذارید به درختی بزرگ تبدیل می‌شوند و هر سال به‌جای میوه، به شما کتاب‌های ناب و کمیاب می‌دهند! در این کتاب‌فروشی‌ها، کتاب‌های بیرون‌بر، آب‌شدنی، سرفه‌کن، شیرجه‌زن یا هر کتاب دیگری که فکرش را هم نمی‌کنید، می‌توانید بیابید. از این کتاب‌فروشی می‌توانید کتاب‌های دونفره و چندنفره بخرید؛ کتاب‌هایی پیدا کنید که فقط در مهتاب می‌شود آن‌ها را خواند. حتی می‌توانید یک کارآگاه جرم‌شناس بشوید و از روی کتاب‌هایی که آدم‌ها خوانده‌اند، مجرمان را دستگیر کنید!

کتاب فروشی نیست در جهان

هر صفحه از این کتاب صدصفحه‌ایِ پرتصویر مملو از جزئیات و خلاقیت است. هر صفحه‌اش می‌تواند شگفت‌زده‌تان کند. از اردوی کارآموزی برای کارکنان کتابفروشی گرفته تا مهارت پیچیدن کتاب به شکل‌های شیرینی برشته‌ای، برگ موزی، تخته‌شنا و... در این کتاب، درباره‌ی آخر و عاقبت کتاب‌ها و تولید کتاب می‌خوانید، اما همه‌چیز عجیب و باورنکردنی است، شبیه هیچ‌چیزی نیست که پیش از این درباره‌ی کتاب‌ها خوانده یا شنیده‌اید. آدم‌های کتاب‌نما، ربات کتاب‌خوان، روستای کتاب‌باران و نِی کتاب‌خوانی چندتا از شگفتی‌های این کتاب هستند. 

«کتاب‌فروشی نیست در جهان» هر کودک یا نوجوانی را به کتاب خواندن علاقه‌مند می‌کند و می‌تواند سبب بحث‌های جالبی در نشست‌ با کودکان بشود. اگر مربی و آموزگار هستید یا می‌خواهید باب گفت‌وگویی را با فرزندتان بگشایید، این کتاب را امتحان کنید. می‌توانید هر دو صفحه از کتاب را با او و برایش بخوانید و درباره‌ی ایده‌های جدید بحث کنید. می‌توانید محیط کتابخانه و قفسه‌ها را مانند ایده‌های کتاب عجیب‌و‌غریب بچینید. کودکان و نوجوانان از انجام دادن این کارها لذت می‌برند. می‌توانید کاراگاه بشوید و بر اساس کتاب‌هایی که بچه‌ها خوانده‌اند، همراه با آن‌ها کارگاه شناخت یکدیگر برگزار کنید. می‌توانید با کتاب‌ها به جاهای گوناگون سفر کنید و از تجربه‌های کتابخوانی بچه‌ها بپرسید. این کتاب می‌تواند راه‌ گفت‌وگوهای گوناگون را بگشاید، اگر شما هم مانند یوشی‌تکه باور داشته باشید که اندیشیدن، زندگی را از ملال می‌رهاند و رخدادهای ساده می‌توانند جادویی باشند.

گزیده‌هایی از کتاب

کتاب‌هایی را که از بس خوانده و تکه‌پاره شده‌اند به مرکز بازیافت کتاب می‌برند. در آن‌جا کتاب‌ها را به اجزای اصلی‌شان تفکیک می‌کنند. قصه به مرکز تجزیه فرستاده می‌شود تا باز هم تجزیه شود و به‌صورت احساسات خام دربیاید. احساسات گوناگون از آسمان پخش می‌شوند. روح نویسنده در اختیار متخصص‌ها قرار می‌گیرد تا آن را به‌صورت محرمانه به نویسنده‌ای در آینده منتقل کنند.

 

سال نشر
1401
نویسنده
Shinsuke Yoshitake
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor69 on