رضی هیرمندی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با رضی هیرمندی را مشاهده کنید.

کتاب «قصه‌ی کوچولو موچولوی نخودی» پیش از هر چیز کتابی است در ستایش تفاوت‌های فردی و به رسمیت شناختن این تفاوت‌ها. این کتاب به‌سادگی نشان می‌دهد که چگونه مدرسه معیار مناسبی برای سنجش ویژگی‌های افراد گوناگون نیست، و عملکرد کودک در مدرسه، نشان‌دهنده‌ی میزان موفقیت او در زندگی نخواهد بود.کتاب «قصه‌ی کوچولو موچولوی نخودی» داستان آدمی است با پوست روشن و اندازه‌ای کوچک‌تر از یک مداد. قصه از تولد نخودی شروع می‌شود، با مدرسه رفتن او ادامه می‌یابد و در نهایت در دوران بزرگسالی او و با فاش شدن شغل او به پایان می‌رسد.
چهارشنبه, ۱ شهریور
خانم بَجِر هر یکشنبه به کوهِ نزدیک خانه‌اش می‌رود. او تمام حیوانات و گیاهان مسیر خود را به اسم می‌شناسد و به هر نیازمندی کمک می‌کند. او شخصیت اصلی کتاب «در راهِ کوه» است؛ کتابی که به جنبه‌های گوناگونی از زندگی می‌پردازد.
سه شنبه, ۱۴ تیر
کتاب «آهای! گوسفند شیطون وقت خواب است»، داستان دختر کوچکی به نام فیبی است که برای این‌که بتواند بخوابد، از همان راه حل قدیمی شمردن گوسفندان استفاده می‌کند، اما این بار گوسفندها مانند همیشه نیستند و خودشان تصمیماتی دارند.
یکشنبه, ۲۸ فروردین
کتاب «این هم جور دیگر» روایت دیگرگونه‌ی «رولد دال»، نویسنده‌ نام‌آشنای کودکان، از شش داستان است. داستان‌هایی که سال‌هاست در قصه‌ها،‌ کتاب‌ها،‌ فیلم‌ها و انیمیشن‌ها برای کودکان بازگو می‌شوند: سیندرلا، سفیدبرفی و هفت کوتوله، جک و لوبیای سحرآمیز، موطلا و سه‌ خرس، شنل قرمزی و گرگ و سه خوک کوچولو.
شنبه, ۱۱ دی
کتاب «فیل ماکارون» داستانی است درباره یک فیل و دوستانش که با هم متحد می‌شوند تا کانگوروهایی که بر شهر آن‌ها حکومت می‌کنند را شکست بدهند. کتاب درباره این است که چه کسی قانون‌ها را تعیین می‌کند، و چه کسی باید آن‌ها را بشکند. درباره رشته و تغییر است، قوانین و لازانیا. کتاب «فیل ماکارون» به ما نشان می‌دهد که قوانین از سنگ ساخته نشده‌اند، درست مثل پاستا، قوانین هم یکی دیگر از ساخته‌های ما هستند.
شنبه, ۱۳ آذر
کتاب «وقتی هورتون صدای هو شنید» از مجموعه کتاب «قصه‌های یک جورکی» کتابی است فلسفی. فلسفه‌­ای برای زندگی. اینکه همه­ ما و هم‌چنین هر آن‌چه که در جهان هستی وجود دارد به دلیل بودن حق حیات و زندگی دارد. در این کتاب هم «هوها» همان­‌ها که آن‌قدر کوچک هستند که به چشم نمی­‌آیند و به گوش شنیده نمی‌­شوند، در تلاش برای رساندن صدایشان به دیگرانِ بزرگ هستند. در این مسیر پر خطر اما تنها «هورتون»، فیل عظیم­‌الجثه است که برای گرفتن حق زندگیِ آن­‌ها تلاش می­‌کند.
چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت
«گوزن شاخ‌دار فایده‌اش چیه؟» داستانی درباره دوستی است. جک با گوزنی دوست می‌شود؛ اما مادر او گوزن را بی‌فایده‌ می‌داند چرا که نظم زندگی را به هم می‌زند. در پایان مادر درمی‌یابد دوست‌داشتنی بودن چه‌قدر فایده دارد.
چهارشنبه, ۲۵ فروردین
موسیقی واژه‌ها آنگاه‌که کتاب می‌خوانیم، روح ما به پرواز درمی‌آید  وقتی می‌نویسیم، انگشتان ما آواز سر می‌دهند واژه‌ها صدای طبل و نوای نی هستند بر صفحه‌ها مرغانِ آواز خوانند پرکشان و فیل‌هایی نعره‌زنان
شنبه, ۱۴ فروردین
«خانه‌ای در شب» فقط ماجرای یک خانه نیست، ماجرای همه‌ی خانه‌هایی است که می‌توانند شب‌هایی پر از نور و روشنی داشته باشند. داستان «خانه‌ای در شب» نوشته‌ی «سوزان مَری اِسوانسون»، با تصویرگری جذاب «بِت کرامز»، در عین تیرگی تصاویر، نور امیدی در دل کودک می‌کارد.
دوشنبه, ۱۴ مهر
«جنگ ادامه دارد...» این جمله‌ای است که کتاب «دشمن» با آن آغاز می‌شود. واژه‌ها به رنگ سرخ و درشت نوشته شده‌اند در زمینه‌ای سیاه! کتابِ «دشمن» پیش از آغازِ داستان، از آغازِ جنگ می‌گوید. «این‌جا انگار بیابان است...» و در دو صفحه، چند تکه شاخه‌ی خشک را می‌بینیم. «... بیابانی با دوگودال...گودال‌هایی با دو سرباز...» پیرامون هر دو گودالی که دو سرباز در آن هستند، سیم خاردار است و هر دو سرباز، نردبان دارند برای بیرون آمدن از گودال و کلاه‌هایی شبیه هم. همه چیز این دو سرباز شبیه هم است و پرده کنار می‌رود و داستان آغاز می‌شود. سربازی در میانه‌ی یک پرده‌ی نمایش قرمز نشسته است با تفنگی در دست‌اش. و در زمینه‌ی قرمز، در صفحه‌ی روبه‌روی‌اش، واژه‌ی «دشمن» سیاه و درشت نوشته شده است. داستان آغاز شده.
سه شنبه, ۱۱ شهریور
کتاب «چگونه یک شیر باشیم؟» داستانی است برای کسانی که متفاوت هستند و مسیری که برای پذیرش خود و پذیرفته شدن در جامعه طی می‌کنند.
دوشنبه, ۲۸ بهمن
داستان «خرس شمشیر به دست» در واقع داستان تاریخ زندگی انسان بر کره‌ زمین و آسیب‌هایی است که به طبیعت زده است و اثر آن به خودش برگشته است، اما بدون تلخی و با زبانی شیرین و طنز.
شنبه, ۱۹ بهمن
کتاب «یک گرفتاری دیگر» کتاب دیگری است از شینسوکه یوشی تکه نویسنده کتاب «شاید سیب باشد!» و «می‌توانم یک من دیگر بسازم».
دوشنبه, ۳۰ دی
«خرگوش گوش داد!» داستان پسرک کوچکی است که تصمیم می­‌گیرد چیز تازه­‌ای بسازد که بعد تمام شدن کارش سازه‌ او توسط عده‌ای پرنده خراب می‌شود. تیلور بسیار غمگین می‌شود. دوستانش یک به یک به دیدار تیلور می‌آ‌یند و او را دلداری می‌دهند و هر یک توصیه‌ای به او می‌کنند اما پسرک هیچ‌کدام از توصیه‌های دوستانش را در آن‌ لحظه لازم ندارد. او فقط می‌خواهد یکی به حرف‌هایش گوش دهد.
دوشنبه, ۲۴ تیر
کتاب «مداد» داستانی است جذاب نوشته الن البرگ و تصویرگری بروس اینگمن.
سه شنبه, ۴ تیر
کتاب «می‌توانم یک من دیگر بسازم؟» از درباره پسری به نام کوین است که از کارهای روزانه خسته شده و تصمیم می‌گیرد «یک من دیگر بسازد.»
چهارشنبه, ۲۹ خرداد
کتاب «شاید سیب باشد» داستانی پسرکی است که بادیدن یک سیب بر روی میز یک سری از پرسش‌ها در ذهنش شکل می‌گیرد.
سه شنبه, ۲۷ فروردین
کتاب «من صندلی نیستم!» داستان زرافه‌ای است که همه او را با صندلی اشتباه می‌گیرند و او تلاش می‌کند جلوی این زورگویی را بگیرد.
دوشنبه, ۲۶ فروردین
در کتاب «هفته آشتی و دوستی در کلاس خانم روباه» خانم روباه معلم کلاسی است که مانند همه کلاس‌های جهان در آن دعوا و بگومگو بین بچه‌ها وجود دارد.
شنبه, ۲۴ فروردین
کتاب «دشمن» در فضایی انتزاعی آغاز می‌شود؛ در جهانی سفید و تُهی، با دو گودال، سربازهایی تنها و پناه گرفته در آن‌ها و جمله‌ای تکان‌دهنده «جنگ ادامه دارد...».
یکشنبه, ۲۵ شهریور