۱۴ آذرماه، روز جهانی داوطلب گرامی باد

امروز ۵ دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ آذرماه ۱۳۹۶ از سوی سازمان ملل متحد، روز جهانی داوطلب نام‌گذاری شده است.

روز جهانی داوطلب فرصتی است برای تمامی داوطلبان و سازمان‌های بهره‌مند از حضور این افراد تا در کنار یکدیگر تلاش‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه خود را گرامی بدارند، ارزش‌های فعالیت داوطلبانه را با دیگران به اشتراک بگذارند و کار داوطلبانه را در میان افراد جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ترویج کنند.

روز جهانی داوطلب، امسال با شعار «داوطلبان پیش‌قدم‌اند، این‌جا یا هر کجا» جشن گرفته می‌شود؛ شعاری که به‌خوبی گویای سهم داوطلبان در یاری‌رسانی به هنگام وقوع بحران‌ها است؛ داوطلبانی که همیشه برای کمک در جامعه پیش‌قدم هستند و حضور می‌یابند.

۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذرماه برای بزرگداشت داوطلبانی جشن گرفته می‌شود که در هنگام بحران، به ندای طلب یاری پاسخ می‌دهند، کمک می‌کنند تا امروز زندگی‌های بسیاری نجات یابد و حمایت می‌کنند از تمام کسانی که می‌خواهند فردایی با عزت و احترام داشته باشند.

فعالیت داوطلبانه در تمامی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و ادیان یافت می‌شود. سالانه صدها میلیون از انسان‌های داوطلب، زمان و مهارت‌های خود را برای ساختن جهانی بهتر صرف می‌کنند. هنگامی که آن‌ها برای انجام کاری داوطلبانه اعلام آمادگی می‌کنند، در واقع به بهبود زندگی دیگران یاری می‌رسانند و در کنار این، بیش از هر انسان دیگری احساس تعلق به جوامع خود را خواهند داشت.

 

روز جهانی داوطلب

برگردان:
فاطمه بدری
Submitted by editor71 on