نشست آوای صلح و توران میرهادی در موسسه اکو برگزار می‌شود

نشست «آوای صلح و توران میرهادی» با حضور جمعی از اندیشمندان، هنرمندان و دوستداران فرهنگ و ادب، در روز ۲۲ آبان ماه در سالن همایش‌های دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم، نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک، دکترعباس جمالپور و هوشنگ مرادی کرمانی هستند.

آوای صلح طرحی از گروه سفیران صلح و دوستی است که با همکاری موسسه فرهنگی اکو و دفترسازمان ملل درتهران برگزار می‌شود.این سلسله نشست‌ها با هدف معرفی و شناساندن شخصیت‌ها و یا رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و ادبی در سطح منطقه اکو هر ماه برگزار می‌شود. آوای صلح آبان ماه، به توران میرهادی اختصاص دارد.

توران میرهادی (۱۳۰۶ -۱۳۹۵) استاد ادبیات کودک و کارشناس آموزش و پرورش بود. او یکی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک و همچنین بنیادگذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان است بود. میرهادی را «مادر ادبیات کودک و نوجوان در ایران» خوانده‌اند. محمدهادی محمدی در کتاب «توران دختر ایران» از او به عنوان چهره‌ای یاد می‌کند که «در راستای مفهوم‌سازی و شالوده‌ریزی نظام نهاد کودکی در ایران نقش بسیار داشته است.»

نشست «آوای صلح و توران میرهادی» در روز ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به نشانی خیابان موحد دانش (اقدسیه)، کوچه ناز، شماره ۱۰  برگزار می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با اندیشه‌های توران میرهادی پیشنهاد می‌شود کتاب‌های زیر را مطالعه کنید:

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on