ارکستر بزرگ ارف با یاد توران میرهادی می‌نوازد

ارکستر بزرگ ارف به سرپرستی و رهبری مسعود نظر با یاد توران میرهادی، پیشکسوت و استاد برجسته ادبیات کودک و آموزش و پرورش نوین در ایران و همچنین در حمایت از فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

سیمین قدیری، خواننده ترانه‌های کودکان نیز در این اجرا ارکستر بزرگ ارف را همراهی خواهد کرد. برای حمایت از فرهنگنامه کودک و نوجوان یکشنبه و دوشنبه (۱۹ و ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

تاریخ اجرای ارکستر بزرگ ارف

یکشنبه ۱۹ شهریورماه و دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰ ارکستر بزرگ ارف همگام با فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد. خرید بلیط این برنامه از امروز ۱۱ شهریورماه در سایت ایران کنسرت امکان‌پذیر خواهد بود. تمامی سود حاصل از این اجرا به تهیه فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان اختصاص خواهد یافت.

توران میرهادی بنیان‌گذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۸ تا هنگام فوت بود. شورای کتاب کودک بنا به ضرورت وجود کتاب مرجعی معتبر ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی، از سال ۱۳۵۸ به تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان پرداخت که به دنبال آن شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد. فرهنگنامه کودکان و نوجوانان مرجعی عمومی است و کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ ساله مخاطبان اصلی آن را تشکیل می‌دهند؛ با این حال پدران و مادران، آموزگاران، دبیران و کتابداران نیز می‌توانند جهت یافتن پاسخ پرسش‌های خود به آن مراجعه کنند.

 

ارکستر بزرگ ارف

 

توران میرهادی

 توران میرهادی، پیشکسوت آموزش و پرورش نوین در ایران، از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک در سال ۱۳۴۱ بود. از آثار او می‌توان به کتاب‌هایی همچون «دو گفتار درباره کتابخانه‌های آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه»، «کتاب کار مربی کودک»، «برنامه کار سالانه مربی در مهد کودک و کودکستان»، «جستجو در راه‌ها و روش‌های تربیت» و «تعلیمات اجتماعی سوم دبستان» اشاره کرد.

توران میرهادی در ۱۸ آبان ۱۳۹۵ جهان فانی را ترک گفت.

 

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on