اشک خرگوش کوچولو برای کودکان ژاپنی!

 می فی، خرگوش کوچولوی هلندی و محبوب کودکان ژاپنی، به خاطر اندوه آن‌ها در فاجعه زلزله و سونامی اشک ریخت. 

می فی، دختر کوچولوی خرگوشی است که در سال ۱۹۵۵ آفریده شد. او، دهه ها است که در ژاپن، محبوب کودکان و البته بسیار مشهور است. حالا، دیک برونا، تصویرگری که می فی را آفرید، یک تصویر تازه از می فی کشیده و آن را به کودکان ژاپنی تقدیم کرده است. در این تصویر، می فی برای اندوه کودکان ژاپنی اشک می‌ریزد. ژاپن یکی از نخستین کشورهایی است که کتاب‌های می فی در آن ترجمه شد و در دسترس کودکان قرار گرفت. 

اشک خرگوش کوچولو برای کودکان ژاپنی

دیک برونا، تصویرگر هلندی کتاب‌های کودکان که شهرت جهانی دارد، درباره این تصویر به رادیو هلند گفته که: "این کار کوچکی بود که من می توانستم انجام دهم. من بارها از ژاپن دیدن کرده ام و افراد زیادی را آن جا می شناسم. دیدن آنچه در ژاپن اتفاق افتاده برای من شوکه کننده بود."

نام اصلی این خرگوش  نینچه است. اما در کشورهای مختلف به نام می فی مشهور شده و دهه های بسیار کودکان را به خود علاقه مند کرده است. برونا در مجموع سی داستان تصویری برای می فی نوشت و طراحی کرد. این داستان‌ها در کتاب‌هایی با اندازه کوچک چاپ شدند. می فی به چهل زبان زنده دنیا ترجمه شد و ۸۵ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروش رفت و جایزه های بسیاری را هم برای آفریننده اش به ارمغان آورد. 

می فی در برف، منتشر شده در سال ۱۳۵۰ در ایران

داستان‌های می فی، همراه با چندتا از دیگر کتاب‌های کودکان برونا، پیش از انقلاب سال ۵۷ در ایران ترجمه شد. انتشارات پدیده این کتاب‌ها را منتشر کرد و در دسترس کودکان ایرانی قرار داد. 

Submitted by admin on