رونمایی از بیستمین و بیست و یکمین فهرست در جشنواره یک روزه لاک پشت پرنده

جشنواره یک روزه لاک پشت پرنده با حضور ۵۰ نویسنده و مترجم در سه بخش مختلف برای سه گروه سنی کودکان در فروشگاه شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

مژگان رییسی امجد، مدیر فروشگاه مرکزی شهر کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره دلیل برگزاری جشنواره لاک پشت پرنده در ۶ ساعت گفت: جشن‌های فصلی امضای لاک پشت پرنده همیشه با ازدحام همراه بوده است. شلوغی دو ساعته فروشگاه برای معرفی کتاب‌های کودک و نوجوان باعث می‌شد نه مخاطب به درستی و به راحتی به کتاب‌ها دسترسی داشته باشد و نه نویسنده‌ها بتوانند از این فرصت برای شناسایی اثر و ارتباط با مخاطب استفاده کنند. همین مشکل باعث شد تصمیم بگیریم تغییراتی را در شیوه اجرای جشن‌های فصلی به وجود آوریم و بر همین اساس زمان کاری جشن، از دو ساعت به ۶ ساعت افزایش پیدا کند و کتاب‌ها بر اساس سن کودکان و نوجوانان رده‌بندی شوند و هر گروه سنی در ساعت مناسب و مخصوص خودش برای استفاده از برنامه بیاید.

برنامه‌های جشنواره یک روزه لاک پشت پرنده

بر همین اساس مخاطبان خردسال که از ۴ تا ۶ سال سن دارند، از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰، کودکان سال‌های نخست دبستان، از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و کودکان سال‌های پایانی دبستان و نوجوانان نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ می‌توانند در جشنواره یک روزه لاک پشت پرنده شرکت کنند و با کتاب‌هایی که به فهرست ۲۱ و ۲۲ راه یافته‌اند آشنا شوند و با پدیدآورندگان و مترجمان کتاب‌ها به گفت‌وگو بپردازند.

از جمله برنامه‌هایی که در جشنواره یک روزه لاک پشت پرنده برگزار خواهد شد می‌توان به قصه‌گویی، کاردستی و نقاشی برای خردسالان و کودکان و همچنین کارگاه شعر و نقد برای نوجوانان اشاره کرد.

این جشنواره روز شنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در شهر کتاب مرکزی واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، نبش کوچه کلاته، شماره ۷۶۵ برگزار می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۴۰۸۲۸۸-۲۱ تماس بگیرید.

 

جشنواره یک روزه لاک پشت پرنده

 

Submitted by editor71 on