بهترین‌ فیلم‌های ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان ایران

جایزه بهترین فیلم‌های بخش ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان در دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به دو فیلم‌ «خانه دوست کجاست» به کارگردانی عباس کیارستمی و جایزه بهترین فیلم نوجوان به «باشو غریبه کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی اهدا شد.

در دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران جایزه بهترین فیلم کودک به «خانه دوست کجاست» به کارگردانی زنده یاد عباس کیارستمی و جایزه بهترین فیلم نوجوان به «باشو غریبه کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی اهدا شد و فیلم‌نامه باشو نیز به عنوان بهترین فیلم‌نامه این بخش معرفی شد.  

هم‌چنین جایزه بهترین بازیگر کودک پسر به فرخ هاشمیان بازیگر فیلم «بچه‌های آسمان» ساخته‌ مجید مجیدی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.

همچنین به پاس داشت چهار دهه فعالیت خلاقانه در عرصه‌ سینمای کودک و نوجوان لوح تقدیر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

فیلم «خانه‌ دوست کجاست» به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد عباس کیارستمی در سال ۱۳۶۵ و فیلم «باشو غریبه‌ کوچک» اثر بهرام بیضایی در سال ۱۳۶۴ در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

آیین پایانی دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شامگاه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ در ایوان شمس برگزار شد.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on