بیست و سومین پایان برای جشنواره بین المللی فیلم کودک همدان

پس از سپری شدن پنج روز پر رویداد و بر پرده رفتن فیلم های بسیار، بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همدان عصر روز پنج شنبه ١٥ مرداد  به پایان رسید.

به گزارش سایت «رجا نیوز» مراسم اختتامیه این جشنواره  ١٥ مرداد  در تالار ابن سینای همدان برگزار شد و برگزیدگان آن در بخش های مختلف معرفی شدند:
 فیلم‌های ویدئویی نیمه‌بلند: از فیلم «هدیه‌ای برای آسمان» تقدیر شد و پروانه زرین و لوح تقدیر بهترین فیلم نیمه بلند ویدئویی به «یك روز قشنگ برفی» ساخته «ماهایا پطروسیان» و «امیرتوده روستا» اهدا شد.
فیلم کوتاه: «بچه‌های اناران» ساخته «مصطفی كرمی»، «لبخند فرشتگان» ساخته «هاشم اولیایی مقدم»، «خاتون» اثر«سیف یزدانی» و «محسن غضنفری»، «هاوری» ساخته «اكبر شهبازی»، «مادرهای برفی» ساخته «پیمان نهان قدرتی»، جایزه های بخش فیلم كوتاه را بدست آوردند.
پویانمایی: دیپلم افتخار بخش پویانمایی به فیلم «سیب سرخ» اثر «علی لطفی» و «مریم هاشمی پور»، «گرگ و میش» «محمدعلی سلیمانی»، «صندوق شاهد» از «بابك نظری» و پروانه زرین به فیلم پویانمایی «همسایه‌ات را مخور» اثر «محمود نفیسی» داده شد.
بخش جنبی: جایزه ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به فیلم «كودك و فرشته» ساخته «مسعود نقاش زاده» اهدا شد و جایزه ویژه اكو به دو فیلم «مومو» از كشور تركیه و «نقش و نقاش» ساخته «مهدی جعفری» داده شد.
جایزه ویژه استانداری همدان نیز به فیلم «پرواز مرغابی ها» ساخته «علی شاه حاتمی» اهدا گردید.
بخش بین‌الملل جشنواره:
پروانه زرین بهترین فیلم آسیایی به فیلم «كودك و فرشته» از «مسعود نقاش زاده» اهدا شد و در بخش فیلم نیمه بلند ویدئویی «ورزشكار آماتور» از كشور انگلستان پروانه زرین جشنواره را بدست آورد.
در بخش فیلم ویدئویی بلند، «بال‌های خوشبختی» ساخته «بهروز شعیبی» و «كسی در راه است» از «رهبر قنبری» به طور مشترک پروانه زرین این بخش را  دریافت كردند.
داوران كودك بخش بین‌الملل جشنواره هم جایزه های خود را در بخش پویانمایی به فیلم «شورش موشها» از كشور اسپانیا دادند و در بخش ویدئویی هم فیلم «مادرهای برفی» ساخته  «پیمان نهان قدرتی» پروانه زرین را بدست آورد.
فیلم كوتاه «نوبت منه» از كشور آلمان جایزه بهترین فیلم كوتاه و فیلم «رنگین كمانی» از كشور اندونزی جایزه بهترین فیلم بلند را از آن خود كرد.
فیلم انیمیشن «گرگ و میش» اثر «محمدعلی سلیمان زاده» جایزه بهترین پویانمایی را بدست آورد.
جایزه بهترین بازیگر نوجوان به «مهرشاد اسفندیاری» برای بازی در فیلم «و كسی در راه است» اهدا شد.
پروانه زرین بهترین فیلمنامه را نیز فیلم «پیانوی جنگل» از كشور ژاپن بدست آورد .
فیلم سینمایی «مومو» از كشور تركیه نیز پروانه زرین بهترین كارگردانی را از آن خود كرد.
جایزه ویژه داوران در بخش بین الملل به فیلم «پسر كیهانی» از كشور برزیل داده شد و جایزه بهترین فیلم بلند بخش بین‌الملل جشنواره همدان را فیلم «پیانوی جنگل» از كشور ژاپن بدست آورد.
بخش سینمای ایران جشنواره:
جایزه بهترین فیلم برگزیده داوران فیلم‌های كودك و نوجوان به فیلم «یك وجب از آسمان» از «علی وزیریان» داده شد.
پروانه زرین بهترین اثر ویدئویی بلند به فیلم «بال‌های خوشبختی» ساخته «بهروز شعیبی» اهدا شد.
جایزه ویژه  داوران سینمای ایران را هم  «مصطفی قربان پور» كارگردان فیلم «١٢روز» از آن خود کرد.
در این بخش، جایزه بهترین بازیگر كودك به «سوگل نصرتی» برای بازی در فیلم «افسانه خورشید» اهدا شد و «پارسا نصیریان» بازیگر فیلم «بال‌های خوشبختی» دیپلم افتخار این بخش را از آن خود كرد.
جایزه بهترین بازیگر نوجوان به «مونا احمدی» بازیگر فیلم سینمایی «كودك و فرشته» داده شد و از «متین حیدری‌نیا» هم  برای بازی در فیلم «مسیر عشق» تقدیر شد.
همچنین «محمدجواد جعفرپور» برای بازی در فیلم سینمایی «١٢روز» جایزه بهترین بازیگر نوجوان را به دست آورد.
پروانه زرین بهترین فیلمنامه به «محمدرضا گوهری» و «مسعود نقاش زاده» برای فیلمنامه «كودك و فرشته» اهدا شد.
همچنین جایزه بهترین كارگردانی فیلم بلند را «غلامرضا رمضانی» كارگردان فیلم «همبازی» بدست آورد.
جایزه بهترین فیلم جشنواره همدان به «حسن كلامی» تهیه كننده فیلم  «كودك و فرشته»اهدا گردید.
در انتها هم «علی شاه‌حاتمی» كارگردان فیلم «پرواز مرغابی‌ها» جایزه ویژه جشنواره فیلم كودك و نوجوان جشنواره همدان را از آن خود کرد.

Submitted by editor6 on