گزارش تجهیز کتابخانه کودک‌محور «توران»

انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان اصفهان با همکاری خانه مادر و کودک ناصرخسرو ملک شهر اصفهان و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کتابخانه «توران» را تجهیز کرد.

 

کتابخانه توران

آماده‌سازی کتاب‌ها

 

کتابخانه «توران» از مردادماه ۹۶ در «خانه مادر و کودک ناصر خسرو» آغاز به کار کرد. ابتدا با تعدادی کتاب اهدایی از سوی صندوق آموزش و توانمندسازی کودکان کار که متعلق به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است و تعدادی دیگر از طرف نیکوکاران دوستدار فرهنگ و ادبیات کودکان، این کتابخانه راه‌اندازی شد. استقبال کودکان برای امانت گرفتن کتاب بسیار بالا بود. جالب اینجا بود که فقط نزدیک به پنج کتاب گم شد و باقی کتاب‌ها سالم به کتابخانه بازگشت.

 

آماده کردن دیوارها

 

از روز نخست مهرماه ۱۳۹۶، تمامی کتاب‌ها برچسب‌های رنگی ویژه کتابخانه خورد، کارت‌های امانت کتاب داخل کتاب چسبانده شد، مهر خورد و همچنین برای اعضای کتابخانه کارت صادر شد. آذرماه، انجمن دوستدار ادبیات کودکان در مشورت با خانه مادر و کودک ناصرخسرو ملک شهر اصفهان کتابخانه «توران» را طراحی و فضای کتابخانه را درست و منظم کرد. اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ تعدادی کتاب دیگر از طرف مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به این کتابخانه اهدا شد.

 

اشتیاق کودکان

اشتیاق کودکان به حضور در کتابخانه و کتابخوانی

 

در حال حاضر کتابخانه ۸۰ عضو دارد. یک مسئول ثابت دارد که از شنبه تا چهارشنبه کتاب امانت می‌دهد و کتابخانه بیش از پیش فعال است. افزون بر کودکان، زنانی هم که باسواد شده‌اند نیز مشتاق امانت گرفتن کتاب هستند. علاقه بچه‌ها هم به کتابخانه و فضای آن فزونی یافته است و هر روز تعداد زیادی از افراد از کتابخانه استفاده می‌کنند.

 

آماده سازی کتابخانه

آماده‌سازی کتابخانه توران

 

نصب پرده الفبا

نصب پرده الفبا

 

کتابخانه توران

کتابخانه توران پیش از تجهیز و مناسب‌سازی فضا

 

تجهیز کتابخانه

کتابخانه توران پس از تجهیز و مناسب‌سازی فضا

 

کتابخانه کودک محور

کتابخانه توران پس از تجهیز و مناسب‌سازی فضا

 

تجهیز کتابخانه کودک محور

کتابخانه توران پس از تجهیز و مناسب‌سازی فضا

 

 

نویسنده
رسانه با من بخوان
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on