جایزه بین المللی صلح کودکان به یک نوجوان معلول رسید

 یک دختر ١٧ ساله اهل آفریقای جنوبی، برنده جایزه بین المللی صلح کودکان در سال ٢٠١١ شد.

مایکلا میکرافت موفق شد این جایزه را از میان٥ نامزد دریافت کند. میرید ماگوری، یکی از برندگان جایزه صلح نوبل، جایزه این دختر فعال حقوق کودکان را به او اهدا کرد. 

مایکلا این جایزه را به خاطر تلاش و تعهد  نسبت به حقوق کودکان معلول در آفریقای جنوبی به دست آورده است. او پروژه ای را در ارتباط با حقوق کودکان معلول اجرا می کند. 

میکلا با یک نوع بیماری مادرزادی دست و پنجه نرم می کند. بیماری ای که حرکت دست ها و پاهای او را با محدودیت روبه رو می کند. اما او مرزهای محدودیت را شکست و آن ها به فرصت تبدیل کرد. فرصت کمک کردن به خود و دیگر کودکان معلول. مایکلا و دوستش در ٩ سالگی شروع کردند به پول جمع کردن برای تهیه یک صندلی چرخ دار برای مایکلا. آن ها خیلی زود موفق شدند پولی بسیار بیشتر از آن چه نیاز داشتند جمع کنند. پروژه مایکلا از این جا شروع شد. او تصمیم گرفت به کودکان معلول دیگر هم کمک کند. اکنون  در پروژه او، سالانه برای بیشتر از ٣٠٠٠ کودک معلول در آفریقای جنوبی تجهیزات و امکانات درمانی فراهم می شود.  

جایزه بین المللی صلح کودکان را سازمان هلندی kidsrights هر سال به یک کودک یا نوجوان فعال در زمینه صلح و حقوق کودکان اهدا می کند. کودک یا نوجوانی که با فعالیت هایش در زندگی کودکان جهان اثرگذار باشد از طرف هیئت داوران  برای دریافت این جایزه نامزد می شود. 

این جایزه از ٧ سال پیش به این سو اهدا شده است و اکنون یکی از جایزه های معتبر در زمینه حقوق کودکان در جهان است. 

Submitted by admin on