جشن نقاشى و نقالى همزمان با بزرگداشت فردوسى

جشن نقاشى و نقالى همزمان با بزرگداشت فردوسى از سوی نشر چشمه با همكاری شرکت استدلر، ویژه کودکان برگزار می‌شود.

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است و نشر چشمه به همین مناسبت برنامه‌ای را ویژه کودکان در نظر گرفته است که بخش مهمی از آن را جشن نقاشی و نقالی از سوی کودکان نقال تشکیل می‌دهد. در جشن نقاشى و نقالى همزمان با بزرگداشت فردوسى، كودكانِ نقال به خواندن بخش‌هایی از شاهنامه فردوسی خواهند پرداخت. و در ادامه نقالی، از دیگر برنامه‌های این جشن، نقاشی با محور شاهنامه است.

شرکت استدلر نیز در برگزاری این جشن نقاشی و نقالی با نشر چشمه همکاری می‌کند و کودکان شرکت‌کننده در این برنامه از سوی استدلر هدایایی را دریافت خواهند کرد.

نشر چشمه از سال ۱۳۹۳، هر سال اقدام به برگزاری برنامه‌ها و جشن‌هایی به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌کند. نخستین برنامه این نشر، برگزاری نمایشگاهی با عنوان «کودک و شاهنامه» شامل آثار نقاشی کودکان با محور دیو در شاهنامه بوده است. مریم طاهری مجد، مجری این طرح در گفت‌گو با کتابک، هدف از برگزاری این‌ برنامه‌ها را افزایش ارتباط کودکان با آثار کلاسیک ایرانی در محیطی همچون کتابفروشی دانست و همچنین اجرای ایستگاه نقاشی را با این هدف عنوان کرد که کودکان در فضایی دوستانه به خوبی تصورات درونی خود را از داستان‌ها و شخصیت‌های شاهنامه در قالب نقاشی نشان می‌دهند.

تاریخ و مکان برگزاری جشن نقاشی و نقالی

جشن نقاشی و نقالی همزمان با بزرگداشت فردوسی روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. مکان برگزاری این جشن، فروشگاه نشر چشمه واقع در خیابان پاسداران، نبش گلستان یکم، مرکز خرید پریس است.

نشر چشمه در فراخوان خود از تمامی کودکان علاقه‌مند دعوت کرده است تا در جشن  نقاشی و نقالی شرکت کنند.

- در پیوند با نقالی شاهنامه از سوی کودکان، بیشتر بخوانید:

جشن نقاشی و نقالی

Submitted by editor71 on