دعوت به خواندن در کتابخانه عمومی شهر!

کتابخانه عمومی شهر اولم (Ulm) آلمان، ۱۰۸۵ بسته کوچک و سرخ رنگ را برای همه شاگردان کلاس اول  دبستان های شهر اولم می فرستد. هر یک از این بسته ها یک کارت عضویت کتابخانه و یک کتاب را در بردارند.

کتابخانه عمومی اولم  با فرستادن غیر منتظره این بسته ها می خواهد کودکان  لاس اول دبستان  این شهر را شوق آورد و آن ها را با لذت خواندن آشنا کند.
با اجرای این طرح، همه  دانش آموزان ۳۷ کلاس اول دوره دبستان شهر اولم ، کارت عضویت این کتابخانه عمومی را به رایگان دریافت می کنند. کتاب هدیه ای هم که در این بسته قرار دارد، کودکان را تشویق می کند تا بلافاصله کتاب را باز و لذت خواندن را کشف کنند. 
کتابخانه عمومی اولم (Ulm) این طرح را هر سال در نیمه دوم سال تحصیلی به اجرا می گذارد، زیرا مجریان این طرح بر این باور اند که آغاز سال تحصیلی زمان مناسبی برای اجرای آن نیست. بهترین زمان برای اجرای این پروژه نیمه دوم سال تحصیلی است، چون کودکان الفبا را آموخته اند و می توانند واژه ها را بخوانند و دریافت این بسته می تواند باعث تشویق آن ها به کتابخوانی شود.
از آن جا که کتابخانه به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست، کتاب فروشی های اولم به یاری آن شتافته و کتاب های مورد نیاز را در اختیار کتابخانه قرار می دهند.
در این بسته قرمز، دفترچه کوچکی نیز قرار داده می شود که برای کودک توضیح می دهد کتابخانه چیست و چگونه می توان از استفاده کرد و هم چنین اطلاعاتی برای پدر و مادرها در آن موجود است. این دفترچه راهنما به زبان ترکی نیز ترجمه شده و در اختیار خانواده های مهاجر ترک قرار می گیرد.
مسولان کتابخانه عمومی اولم  با اجرای طرح امیدوارند کودکان به سر زدن به کتابخانه و استفاده از آن تشویق شوند.
امسال کتابخانه عمومی اولم برای سومین بار این طرح را اجرا می کند.
 

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on