روز جهانی داوطلب گرامی باد!

روز جهانی داوطلب، ۵ دسامبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۵ آذرماه ۱۳۹۵ با شعار « تشویق جهانی برای یاری رساندن به داوطلبان» در سراسر جهان برگزار می‌شود.

پنجمین روز دسامبر هر سال، روز جهانی داوطلب در سال ۱۹۸۵ از سوی سازمان ملل متحد، به صورت رسمی اعلام و نام‌گذاری شد تا قدرت و پتانسیل‌های کار داوطلبانه گرامی داشته شود.

این روز برای افراد و سازمان‌هایی که به شکل داوطلبانه فعالیت می‌کنند، فرصتی مناسب است تا درباره‌ی سهم و مشارکتی که در ساخت جامعه دارند، سطح آگاهی مردم را بالا ببرند و توجه‌ها را به سوی خود جلب کنند. همچنین بهترین زمان برای این سازمان‌ها و افراد است تا تلاش‌ و کوشش‌های خود را جشن بگیرند، ارزش‌های خود را با دیگران به اشتراک گذارند و کار خود را در میان جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد، آژانس‌های سازمان ملل، مسئولان دولتی و بخش خصوصی ترویج دهند.

فعالیت داوطلبانه در تمامی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و ادیان دیده‌ می‌شود. هر ساله، صدها میلیون انسان، زمان و مهارت خود را صرف کار داوطلبانه می‌کنند تا به این وسیله، جهان را به جایی بهتر برای زندگی کردن تبدیل کنند. هنگامی که آنان داوطلب انجام خدمتی می‌شوند، درواقع به بهبود شرایط زندگی دیگران کمک می‌کنند و همچنین احساس تعلق خاطر بیشتری به جامعه می‌یابند.

۵ دسامبر هر سال، مردم سراسر جهان، روز جهانی داوطلب را با گردهمایی، رژه و نمایش، برپایی نمایشگاه، اهدای خون، کنفرانس، جمع‌آوری پول برای برنامه‌های خیریه، کارگاه‌های آموزشی و جذب داوطلبان بیشتر جشن می‌گیرند.

 

برگردان:
فاطمه بدری
Submitted by editor71 on