فراخوان سومین دوره جایزه سپیدار بزرگسال منتشر شد

فراخوان سومین دوره جایزه سپیدار ویژه شاعران و نویسندگان بزرگسال اعلام شد.

جایزه سپیدار هر ساله با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه محیط‌زیست در دو گروه سنی بزرگسال و کودک‌ونوجوان فراخوان می‌دهد و امسال نیز همانند دو دوره گذشته فراخوان سومین دوره جایزه سپیدار از شاعران و نویسندگان بزرگسال دعوت می‌کند تا آثار ادبی چاپ‌نشده خود را با موضوع‌های محیط‌زیستی به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند. آثار ارسالی باید در قالب داستان (داستان کوتاه، بلند، رمان) و شعر باشد که با موضوع محیط‌زیست برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در قالب فایل WORD و همراه با فایل مشخصات از طریق پست الکترونیک ارسال کنند. همچنین این آثار نباید پیش‌تر چاپ شده باشند یا در جایی زیر چاپ باشند. به ۳ اثر برگزیده در هر رشته  شش میلیون، چهار میلیون و دو میلیون تومان جایزه نقدی تقدیم خواهد شد و اثرهای برگزیده سومین دوره جایزه سپیدار همانند ادوار گذشته از سوی کتاب‌های نردبان وابسته به انتشارات فنی ایران چاپ خواهد شد.

نخستین دوره جایزه ادبی سپیدار در سال ۱۳۹۴ برگزار شد. سازمان حفاظت از محیط‌زیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با مدیریت کتاب‌های نردبان وابسته به شرکت انتشارات فنی ایران بانیان برگزاری این جایزه‌اند. هدف اصلی جایزه ی سپیدار فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان و ترغیب آن‌ها به اندیشیدن به محیط زیست و تلاش برای حفاظت و نگهداری از آن، در قالب حرکت‌های اجتماعی و همگانی است.

مهلت ارسال اثر به سومین دوره جایزه سپیدار

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مردادماه سال جاری است. شاعران و نویسندگان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، پلاک ۲۴، شرکت انتشارات فنی ایران، طبقه اول، دبیرخانه جایزه سپیدار یا پست الکترونیکی sepidar@entesharat.com ارسال کنند.

قابل ذکر است فراخوان سومین دوره جایزه سپیدار ویژه کودکان و نوجوانان فروردین ماه سال جاری منتشر شد. علاقه‌مندان جهت اطلاع از جزییات بیشتر این جایزه به سایت www.sepidaresabz.com یا کانال تلگرامی @sepidaraward مراجعه کنند همچنین می‌توانند با شماره تماس ۸۸۵۰۵۰۵۵-۲۱ داخلی ۱۱۲۰ تماس بگیرند.

سومین دوره جایزه سپیدار

 

Submitted by editor71 on