شب هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه فارسی کلگری

«شب هوشنگ مرادی کرمانی» چهارشنبه ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ در سومین سری از «شب‌های بخارا در کلگری» در کتابخانه فارسی کلگری و انجمن دانشجویان ارشد ایرانی (IGSA) برگزار می‌شود.

در این برنامه گزیده‌‌ای از فیلم برنامه «شب هوشنگ مرادی کرمانی» پخش خواهد شد که در سال ۱۳۹۶ با حضور ژاله آموزگار، نوش‌آفرین انصاری، حسن میرعابدینی، صالح رامسری، آرمان لام کوانگ و علی دهباشی در کانون زبان فارسی برگزار شد.

همچنین در این برنامه که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی برگزار می‌شود، دو پیام اختصاصی از هوشنگ مرادی کرمانی و علی دهباشی قرائت می‌شود.

«شب‌های بخارا» مراسمی است به کوشش علی، دهباشی سردبیر مجله فرهنگی هنری بخارا، برای بزرگداشت بزرگان عرصه فرهنگ، ادب و هنر ایران و کتابخانه فارسی کلگری هم با پخش گزیده‌ای از این برنامه‌ها تلاش می‌کند این بزرگان را به جامعه ایرانیان خارج از ایران معرفی کند.

  هوشنگ مرادی کرمانی از نویسندگان برجسته ادبیات کودکان ایران است. هوشنگ مرادی کرمانی، به همراه فرهاد حسن‌زاده، برنامه «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، جمشید خانیان، علی اصغر سیدآبادی و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزدهای ایرانی دریافت جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۹ است.  

 

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on