جشن ششمین دوره اهدای نشان لاک‌پشت پرنده برگزار می‌شود

جشن ششمین دوره اهدای نشان لاک‌پشت پرنده روز یکشنبه ششم اسفندماه ۱۳۹۶ با حضور ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود.

در این جشن، بهترین کتاب‌های مخاطبان کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۵ برگزیده خواهند شد و نشان‌های طلا، نقره و ویژه لاک‌پشت پرنده، در آیینی با حضور گروهی از نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و ناشران کتاب کودک و نوجوان، به پدیدآورندگان این کتاب‌ها و چهره‌های موثر در زمینه فرهنگ و کتاب کودک و نوجوان اهدا خواهد شد.

گفتنی است کتاب «همایش پرندگان» اثری از پیتر سیس با ترجمه زهره قایینی نیز از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، نامزد دریافت نشان لاک‌پشت پرنده در ششمین دوره اهدای نشان این جایزه اعلام شده است. همچنین از این انتشارات، کتاب «المر» اثر دیوید مک‌کی با ترجمه هورزاد عطاری نیز به فهرست زمستانه نشان لاک‌پشت پرنده راه یافته است.

‌امسال همچنین در ششمین دوره اهدای نشان لاک‌پشت پرنده، مسابقه صورتک و لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوان برای کودکان و نوجوانان نیز برگزار خواهد شد.

‌برای حضور در این مسابقه کودکان و نوجوانان به همراه خانواده خود، صورتک یا لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوانی که دوست دارند و با آن‌ها خاطره دارند، طراحی می‌کنند و به شکل یکی از شخصیت‌های کتاب‌ها دربیایند و در جشن شرکت خواهند کرد.

همچنین در این مراسم از گلی امامی و بهروز غریب‌پور، دو چهره مؤثر در فرهنگ و کتاب کودک و نوجوان ایران نیز تقدیر خواهد شد.

ششمین دوره اهدای نشان لاک‌پشت پرنده روز یکشنبه ششم اسفندماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۸ در شهرکتاب مرکزی واقع در تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع شهید مطهری، نبش کوچه کلاته برگزار خواهد شد.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان به ویژه کودکان و نوجوانان در این جشن آزاد است.

 

ششمین دوره اهدای نشان لاک‌پشت پرنده

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor71 on