فراخوان طراحی تندیس و پوستر نهمین دوره جشنواره کتاب برتر منتشر شد

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، با انتشار فراخوان طراحی تندیس و پوستر نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان از تمامی هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی دعوت می‌کند در این رقابت شرکت کنند.

دبیر هیئت داوران این رقابت، کاظم طلایی است و داوران آن پریسا خضابی، مسعود نجابتی، پژمان رحیمی‌زاده و کیانوش غریب‌پور خواهند بود.

جزئیات رقابت طراحی تندیس و پوستر نهمین دوره جشنواره کتاب برتر

مشخصات تندیس
  • هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با توجه بر موضوع جشنواره و افزن بر آن با توجه بر زیبایی و ماندگاری در حوزه متن، گرافيک، تصويرگری و کتاب‌سازی بفرستند که در عرصه‌های متفاوت توليد و نشرکتاب، در ارتباط با مخاطب (کودک و نوجوان) است.
مشخصات پوستر
  • پوستر طراحی‌شده در این رقابت باید تداعی‌کننده کتاب باشد، محوریت آن کودک و نوجوان برای کارشناسان نشر باشد و افزون بر این، شاد، پویا و زیبا باشد.
مقررات عمومی فراخوان طراحی تندیس و پوستر
  • شرکت در این رقابت برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در هر دو رشته ارسال کنند. هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ طرح در هر رشته ارائه کند. این رقابت در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله نخست در هر دو بخش، شرکت‌کنندگان باید اتودی از کار خود را که نزدیک به مرحله اجرا است، ارائه دهند و پس از راه‌یابی به مرحله دوم، اجرای نهایی انجام شود.
  • در طراحی اولیه تندیس، طرحی سه‌بعدی مدنظر است که در مرحله بعد با ارائه ماکت، با ارزیابی و بررسی، طرح برگزیده انتخاب خواهد شد.
  • هنرمندان باید به همراه هر طرح پیشنهادی، توضیحات مفهومی طرح ، نحوه اجرا، مواد و برآورد هزينه پيشنهادی برای ساخت و اجرای تنديس را نیز بفرستند.
  • طرح‌های ارسالی نباید پیش‌تر در جایی اجرا شده باشند.
  • حجم فایل ارسالی باید ۲ تا ۴ مگابایت با پسوند JPG باشد.
  • ابعاد پوستر ارسالی باید ۵۰*۷۰ سانتی‌متر باشد.
  • طرح‌ها پس از انتخاب باید با کیفیت مناسب چاپ تهیه و ارائه شوند.
جوایز رقابت طراحی تندیس و پوستر

تا ۲۰ اثری که به مرحله دوم راه می‌یابند، ۲ میلیون ريال دریافت خواهند کرد و به سه پوستر برگزيده رقابت در مرحله دوم نیز افزون بر لوح تقدير، به ترتيب به پوستر اول ۴۰ میلیون، پوستر دوم ۲۰ میلیون و پوستر سوم ۱۰ میلیون ريال پرداخت خواهد شد. به تنديس نفر نخست افزون بر مبلغ ۴۰ میلیون ريال، لوح تقدير نیز تقديم خواهد شد. هنرمند برگزيده تنديس، جهت سفارش ساخت در اولويت قرار دارد.

شروع ثبت نام و ارسال آثار از یکم شهریورماه ۱۳۹۶ در سايت انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان به آدرس www.cacpb.ir خواهد بود که تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت. راه‌یافتگان به مرحله تا ۲۰ مهرماه اعلام خواهند شد. نتایج نهایی این رقابت نیز تا ۸ آبان‌ماه مشخص خواهد شد.

مکان برگزاری مسابقه طراحی تندیس و پوستر نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان خواهد بود.

نشانی دبيرخانه دائمي فراخوان: تهران بلوار كريم‌خان، ابتداي حافظ جنوبي، كوچه هورچهر، شماره ۱۳واحد ۱ و ۲

شماره تماس: ۸۸۹۱۸۸۳۶-۲۱

 

طراحی تندیس و پوستر نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان

 

Submitted by editor71 on