فعالیت های قصه گویی برای کودکان

عنوان لاتین:
Storytelling Activities For Kids

فعالیت‌های قصه گویی به کودکان کمک می‌کند که با کمک خلاقیت‌هایشان ارتباط برقرار کنند. این فعالیت‌ها همگی درباره دنبال کردن یک ایده، پرورش آن و ساختن چیزی است که بتوان با دیگران به اشتراک گذاشت. بیایید بعضی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز برای فرزندانتان را با هم مرور کنیم.

فعالیت‌های قصه گویی

۱. فعالیت‌های قصه گویی با عکس‌های خانوادگی

ترغیب فرزندتان به گفتن قصه به‌آسانی درخواست یک قصه از قصه‌گویی ماهر است. در ادامه روش‌هایی را می‌خوانید که با کمک آن‌ها می‌توانید از عکس‌های خانوادگی برای تشویق کودکتان به قصه گویی استفاده کنید.

- با فرزندتان به بعضی از عکس‌ها نگاه کنید و به نوبت قصه‌هایی درباره آنچه می‌بینید تعریف کنید. برای مثال، تصویری از تولد او یا تصویری که یادآور خاطره‌ای از شبی است که برف سنگینی می‌آمد.

- حتی می‌توانید بعضی از عکس‌ها از موقعیت‌های بامزه مانند جشن تولد، تعطیلات خانوادگی یا هر سفر تفریحی دیگری را چاپ کنید و از فرزندتان بخواهید که آن‌ها را به ترتیب رویدادها مرتب کند.

- تصویری از هر مناسبت را به فرزندتان نشان دهید و از او بخواهید که با استفاده از سرنخ‌ها داستانی بسازد.

- بگذارید فرزندتان ۱۰ یا تعداد کمتری از عکس‌ها را انتخاب کند و آن‌ها را به ترتیب زمانی جاگذاری کند تا داستانی خلق کند. تماشای اینکه آن‌ها چه عکس‌هایی را برمی‌گزیند تا قصه گویی کند جالب است.

آلبوم عکس های خانوادگی برای قصه گویی

۲. فعالیت های قصه گویی با مهرها و استمپ‌های رنگی

- این فعالیت واقعاً لذت بی‌حدوحصری به قصه گویی شما خواهد افزود. مهرها و استمپ‌های رنگی ابزار فوق‌العاده‌ای برای به جریان انداختن خلاقیت فرزندتان هستند. مدادها به حرکت درمی‌آیند و لبخندهای بیشتری زده می‌شود.

- پیش از هر چیز، شما لازم است که مجموعه‌های متفاوتی از مهرها و استمپ‌های رنگی را جمع کنید – مانند مجموعه مهرهای جانوران، مجموعه اتومبیل‌ها، مجموعه گل‌ها، بچه‌های جانوران باغ‌وحش و غیره. همچنین، یک دفتر چندبرگ بزرگ و کاغذ قصه گویی تهیه کنید که برای به‌تصویر درآوردن قصه‌ها عالی هستند.

- شما می‌توانید بعضی از مهرها را روی کاغذ بزنید و از فرزندتان بخواهید داستانی بنویسد که شرح حال آن‌ها باشد. آن‌ها می‌توانند اطراف مهرهای زده‌شده روی کاغذ را با رنگ‌های اضافه پر کنند و با رسم چیزهای مناسب میان آن‌ها، جزئیاتی به تصویرها اضافه کنند.

- وقتی آن‌ها اشتباه می‌کنند، شما می‌توانید املا و دستور زبان آن‌ها را ویرایش کنید. به این ترتیب مهارت‌های آن‌ها تقویت می‌شود. این کار بسیار سرگرم‌کننده و به‌طور غیر مستقیم آموزنده خواهد بود.

فعالیت های قصه گویی

3. طبیعی رفتار کنید

خیلی مهم است که سبک خودتان را هنگام قصه گویی پیدا کنید. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که این کار برای فرزندتان یا شما خسته‌کننده نخواهد بود. از آنچه می‌خوانید لذت ببرید.

قصه گویی برای رشد فرزندتان بسیار حیاتی است. اجازه ندهید که فرزندتان این جنبه بسیار ساده و در عین حال بسیار مهم دوران کودکی را از دست بدهد. داستان گویی خوش بگذرد!

فراموش نکنید که روش‌های قصه گویی‌تان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

در پیوند با این مقاله بیشتر بخوانید:

مجموعه منتشر شده‌ی  قصه‌ی شب در کتابک

برگردان:
ستاره بابایی
نویسنده
Palak Shah
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on