برگزاری برنامه «قصه ها در هنر کودکان» در پنجاهمین سالگرد تولد ماهی سیاه کوچولو

موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان مهر به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد قصه ماهی سیاه کوچولو، در روز شعر و ادب فارسی، برنامه «قصه ها در هنر کودکان» را برگزار می کند.

برنامه‌هایی که «قصه ها در هنر کودکان» ارائه خواهند شد:

در این برنامه دو نمایش و سرود و نمایشگاه کارهای هنری کودکان از دو مرکز موسسه شکوفایی استعدادهای مهر، واقع در محله اتابک و شهرک رضویه که از آذرماه ۱۳۸۹ به کودکان نیازمند و خانواده‌هایشان در منطقه خاوران تهران خدمت‌رسانی می‌کند، ارائه خواهد شد.

دكتر فاطمه قاسم زاده، مدير شبكه ياري کودکان کار و زهرا فرماني مدير موسسه بادبادك، سخنرانان این برنامه با موضوع هنر، ادبيات و آموزش و پرورش كودك خواهند بود. همچنین نمایش «ماهی سیاه کوچولو» نوشته صمد بهرنگی در پنجاهمین سالگرد خلق این قصه از سوی گروه تئاتر شکوفا در مرکز شهرک رضویه اجرا خواهد شد و سپس کودکان گروه تئاتر شکوفا در مرکز اتابک نمایش سیمرغ آرزو را اجرا خواهند کرد.

 

برنامه قصه ها در هنر کودکان

 

از دیگر برنامه‌های «قصه ها در هنر کودکان»، به نمایش درآوردن کارهای هنری کودکان شکوفا بر اساس قصه ماهی سیاه کوچولو و چند قصه دیگر شامل نقاشی‌ها و کتابچه تصویرسازی و ماسک‌های کودکان از شخصیت‌های قصه‌ها در گالری فرهنگسرای ارسباران خواهد بود. همچنین نقاشی و نوشته‌ها، طرح‌ها و ماکت‌های کودکان از فضای خیالی آرزوهایشان در ادامه کار روی قصه زال و سیمرغ، همراه با توضیحات کودکان درباره ایده‌هایشان ارائه می‌شود.

برنامه «قصه ها در هنر کودکان» با حضور و مشاركت كودكان، مادران و مربيان هنري و فرهنگي و همراهان موسسه و كانون‌هاي شبكه ياري کودکان کار برگزار مي‌شود.

در فراخوان این موسسه همه کودکان دعوت شده‌اند با ارسال نقاشی‌هایی که بر اساس قصه‌ها کشیده‌اند در نمایشگاه نقاشی شرکت کنند. در هماهنگی و دریافت آثار کودکان، مجموعه دامون (اپلیکیشن نمایش نقاشی‌های کودکان در معرض آسیب) با موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان مهر همکاری می‌کند.

جهت ارسال و هماهنگی تحویل آثار و نقاشی‌ها می‌توانید تا تاریخ ٢٠ شهریورماه ۱۳۹۶ با گروه دامون به آدرس تلگرام @Damon_admin یا شماره تماس ۹۳۳۸۵۰۱۲۰۳ در ارتباط باشید.

برنامه «قصه ها در هنر کودکان» ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۲ در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار خواهد شد.

 

Submitted by editor71 on