قورباغه دوست پیدا می کند

عنوان لاتین
Frog finds a friend

کتاب «قورباغه دوست پیدا می کند» داستانی است لطیف درباره مهربانی، دوستی و قدرت عشق نوشته‌ی نویسنده و تصویرگر برجسته هلندی ماکس فلت هاوس.

روزی قورباغه در جنگل خرس عروسکی غمگینی را پیدا می‌کند که تک و تنها بر روی زمین افتاده است. قورباغه تصمیم می‌گیرد او را با خود به خانه ببرد و با او دوست شود. اما خوک و خرگوش صحرایی معتقدند که خرس عروسکی نمی‌تواند دوست او باشد چون فقط عروسک است و نمی‌تواند حرف بزند. اما قورباغه و خرس عروسکی ثابت می‌کنند که هیچ چیزی نمی‌تواند مانع دوستی باشد.

کتاب «قورباغه دوست پیدا می کند» از مجموعه داستان‌های قورباغه و دوستانش است. در این مجموعه کتاب‎ها کودکان با مفاهیم نه چندان ساده‌ای همچون مرگ، پذیرش دیگری، هم‌دلی و عشق آشنا می‌‍‌شوند. کتاب «قورباغه دوست پیدا می کند» به کودکان کمک می‌کنند تا مفهوم دوستی را درک کنند و مهارت‌های دوست‌یابی را بیاموزند.

کتاب «قورباغه دوست پیدا می کند» برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «قورباغه دوست پیدا می کند»

 ماکس فلت‌ هاوس (۱۹۲۳- ۲۰۰۵) تصویرگر شناخته‌شده هلندی در یک دوره زمانی ۲۵ساله، ۱۲ داستان درباره قورباغه و دوستان‌اش نوشته و تصویرگری کرده است. به گفته‌ی منتقدان، قورباغه شاهکاری از سادگی گرافیکی است. ماکس فلت‌هاوس در سال ۲۰۰۴ برای مجموعه آثارش جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. جایزه هانس کریستین اندرسن به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار، از سوی دفتربین المللی کتاب برای نسل جوان به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که سهم ماندگاری در ادبیات کودکان جهان داشته اهدا می‌شود.

داستان‌های او که درباره تجربه‌های کودکی و ارزش‌های زندگی برای کودکان سه سال به بالاست، به بیش از ۴۰ زبان در جهان منتشر شده است. در ایران هم موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کتاب‌های «قورباغه دوست پیدا می کند»، «قورباغه و گنج»، «قورباغه می‌ترسد»، «قورباغه و غریبه» و «قورباغه و آواز پرنده» را با خرید حق کپی رایت منتشر کرده است.

 

 

برگردان
هورزاد عطاری
تصویرگر
Max Velthuijs, ماکس فلت هاوس
تهیه کننده
گروه کتابشناسی کتابک
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Max Velthuijs, ماکس فلت هاوس
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on