مراسم بزرگداشت تاسیس شبکه یاری کودکان کار برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت چهاردهمین سال تاسیس گروه تلاشگران (شبکه یاری کودکان کار) با مشارکت خانه هنرمندان ایران و سایر انجمن‌های عضو شبکه برگزار می‌شود.

محورهای اصلی این مراسم بزرگداشت

  • حذف کار کودک
  • مسئولیت دولت
  • مشارکت مردم

مراسم بزرگداشت چهاردهمین سال تاسیس گروه تلاشگران (شبکه یاری کودکان کار) ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان برگزار خواهد شد.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان در این مراسم بزرگداشت آزاد خواهد شود.

با گروه تلاشگران (شبکه یاری کودکان کار) بیشتر آشنا شوید:

شبکه یاری کودکان کار و خیابان پس از کارگاهی که در شهریورماه ۱۳۸۲ با عنوان «همفکری برای کودکان کار و خیابان» برگزار شد، شکل گرفت. در پایان این کارگاه که با همکاری یونیسف و سـازمان‌های دولتی و غیردولتـی مرتبط برگزار شد، پیشنهاد راه‌اندازی شبکه‌ای از سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای کمک به کودکان کار و خیابان مطرح شد. در نهایت با پیگیری و پذیرش این ضرورت از سوی سازمان‌های دولتی همچون سازمان بهزیستی، وزارت کار، وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان‌های غیر دولتی همانند انجمن پژوهش‌های آموزشی پویا، انجمن حامیان کودکان کار و خیابان، انجمن حمایت از حقوق کودکان و انجمــن حمایت از کودکان کار، گروه تلاشگران (شبکه یاری کودکان کار) شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد. این شبکه از سی‌و‌چهار سازمان غیردولتی فعال در زمینه کودکان کار تشکیل شده است.

هدف‌ اصلی این شبکه به طور کلی و در بلندمدت، حذف کامل کار کودکان و به طور اختصاصی و در میان‌مدت و کوتاه‌مدت نیز انجام پشتیبانی‌های قانونی، آموزشی، اجتماعی، عاطفی، روانی و بهداشتی از کودکان کار و خیابان، کمک به سامان‌دهی درست کودکان کار و خیابان و نیز تلاش در جهت کاهش کار کودکان و همچنین کاهش کودکان کار و توانمندسازی آنان و خانواده‌های آنان است که در همین راستا به شناسایی کودکان کار و برقراری ارتباط فعال با آنان می‌پردازد.

 

مراسم بزرگداشت شبکه یاری کودکان کار

 

 

Submitted by editor71 on